Hvordan å begynne å bygge en luftpumpe Controller

M

misho911

Guest
Hei alle. Jeg trenger å bulid en Embedded programmering prosjekt "luftpumpe-kontrollen", men jeg vet ikke hvordan du starter, kan noen hjelpe meg. Takket ... [size = 6] [/size]

komme opp med dine spesifikasjoner. Hva du vil gjøre?, Hvilken mikrokontroller ur using.or hva er budsjettet? hilsen cameo

du trenger sensoren for lufttrykk, så pumpen vil virke automatisk i definerer trykket. freescale Semiconductor har en sensor for trykk. og for mikrokontroller kan du bruke AVR

en klar gjort luft pressur sensoren er avilable for deg. En varm ledning kan du også bruke.

[Quote = manish12] en klar gjort luft pressur sensoren er avilable for deg. En varm ledning du kan også bruke [/quote] Hot wire er en strømningshastighet sensor -. Ikke en trykksensor. Vennligst korriger meg hvis jeg tar feil.

Du må definere prosjektet funksjoner: - Utvalg av press for å bli kontrollert - Brukergrensesnitt design - Input / Output parametere - Alarmer - etc. Du må også definere hvilke type kontroll du ønsker å utføre: - Automatisk ON - OFF - Enhver kombinasjon av P, I, D Du trenger også å begynne å lete for maskinvareenheter som skal brukes: - Type sensor (Som nevnt før) - Kontroll enheter (ventiler, brytere, triaker, etc.) - Bruker inteface design (Display, knapper , indikatorer) - og veldig viktig !!!!! Verneinnretninger, jeg higly anbefaler deg å installere en sikkerhetsventil, kunne kontrollere trykket være farlig. Dette er noen av tingene du kan starte med.

Hei igjen faktisk jeg ønsker å lage en simulering for " Car Air Bag System " med "arm" eller "pic" microcontrollers, jeg håper dere kan hjelpe meg. takk

kanskje du trenger en trykksensor deretter kontrollere signal inn i MCU, hvis trykket er over akseptabelt verdi, så kan du gjøre simuleringen bruker mini air bag ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back