Hvordan å designe step-up/step-down DC-DC Converter (2V til 100V)

B

bctang

Guest
Hei, Hvordan å designe step-up/step-down converter aksepterer 2Volt til 100Volt innganger? Jeg trenger å designe Step-Up/Step-Down DC-DC Konverterer 2Volt til 100Volt inngang til en 12V-utgang på opptil 2A. Utgangsspenningen alltid kan opprettholde 12Volt. : Cry: Takk

8) En svært komplekse krav. svært vanskelig i standard buckboost topologi, prøv brusende differant omformere med bytte logikk å bytte en enkelt dc dc converter avhengig inngangsspenningen .. :? En kostbar affære ..

Hei, rauol Først jeg trenger å si takk for din foreslår. jeg visst dette er svært vanskelig, fordi jeg gjør mitt prosjekt Design Micro Hydro System. Min spenning fra generatoren er variabel det kan generere opp til ~ 70Volt. Slik at jeg trenger å gå ned min spenning til å lade min batteri 12Volt. hvis generatoren runing ved lave turtall i generatoren genererer lav spenning om 2 ~ 11Volt. Mitt dc-dc converter trenger å øke opp til 12Volt. Kan u prøve å forklare mer detaljert om utforming fordi jeg trenger lavpris design? Takk.

[Quote = bctang] Hei, Hvordan å designe step-up/step-down converter aksepterer 2Volt til 100Volt innganger? Jeg trenger å designe Step-Up/Step-Down DC-DC Konverterer 2Volt til 100Volt inngang til en 12V-utgang på opptil 2A. Utgangsspenningen alltid kan opprettholde 12Volt. : Cry: Takk [/quote] Jeg tror ikke det er valget for deg, men å bruke switch mode strømforsyning design.

[Quote = djalli] [quote = bctang] Hei, Hvordan å designe step-up/step-down converter aksepterer 2Volt til 100Volt innganger? Jeg trenger å designe Step-Up/Step-Down DC-DC Konverterer 2Volt til 100Volt inngang til en 12V-utgang på opptil 2A. Utgangsspenningen alltid kan opprettholde 12Volt. : Cry:. Takk [/quote] Jeg tror ikke det er valget for deg, men å bruke switch mode strømforsyning design [/quote] Har du noen ide for denne "switch mode strømforsyning design"?

[Quote = rauol] 8) En svært komplekse krav. svært vanskelig i standard buckboost topologi, prøv brusende differant omformere med bytte logikk å bytte en enkelt dc dc converter avhengig inngangsspenningen .. :? En kostbar affære .. [/quote] Jeg har funnet ut fra internett: "http://korea.maxim-ic.com/appnotes.cfm/appnote_number/227" men denne designen er ingen fungerende fordi jeg allerede testing. om økt innspill Vin til 4.35V. DMM i punkt 8 falt til 1.69V, IC MAX761 bli varmt.

8) Har u virkelig krever 2 volt minimum input. kan din micro generator leverer rundt 15 Amp på 2 volt. et realistisk ville være 15-100 volt

[Quote = rauol] 8) Har u virkelig krever 2 volt minimum input. kan din micro generator leverer rundt 15 Amp på 2 volt. et realistisk ville være 15-100 volt [/quote] jeg bruker "Permanent Magnet DC Motor" som min dc generator fordi prosjektet mitt bare en demo enhet. Slik at jeg trenger generatoren generere spenning ved lave turtall. Min generator generere spenning er avhengig turbinen spinn. Min generator kan produsere svært høy spenning, men den nåværende jeg ikke tror det kan produsere til 2Amp. Fordi jeg tror dette er depant lasten. Så, jeg trenger for å styre spenningen til å fikse og alltid holde til 12Volt til å belaste mitt batteri. Jeg bruker "Lead Acid Battery" 12Volt. : (

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back