Hvordan å generere tilfeldig tall i PIC?

jcding1980 [/b] 's prosjekt. For dette formålet vil jeg foreslå å delta flere LFSRs til Stop-and-Go ordningen eller bruke Gollman ordningen. De brukes i stream koder, slik at deres tilfeldigheten er ganske bra.

jcding1980 spurte:> Hi rkodaira. > Hvilken metode du brukt for å generere tilfeldig tall er ganske likt det jeg gjorde> for øyeblikket. Men er det virkelig tilfeldig nok? > Så langt fra kode min tror jeg det er ganske tilfeldig. Men jeg bare samplet for noen titalls> tall generert. Vennligst kommentar. Hei jc! Hvis du mener at generasjon er "kontrollert" av brukeren, er det ikke rent tilfeldig. Men jeg tror at ingen menneskelig bean kan trykke på knappen for å få et ønsket nummer ou oppfatter en mekanisme eller timing gjør til det, ettersom tellingen er så rask. Bortsett fra det, når du deler tellingen av en rekke jeg må erkjenne at noen tall kan ha forskjellige sannsynligheter å skje, men på et minimumsnivå av forskjell. Jeg brukte denne metoden fordi den er enkel og trenger ikke noen ekstra maskinvare eller svært kompliserte algoritmer i programmet. Jeg har testet min generator, og den er i stand til å generere alle tall fra 0 til 99 (når en repetisjon oppstår, starter det igjen, la jeg flagg i EEPROM å markere disse tallene allerede er generert).

hva tror du gjøre for å vurdere logistikk kart? som er cahotic funksjon? kanskje du kan vurdere forskjellen mellom to forskjellige (pseudotilfeldig) kart. det er bare en idé jeg vet ikke om det gir virkelig tilfeldige tall.

Hei. Alle vet hvordan å generere tilfeldig tall i PIC? Jeg tenker på å bruke timer til å øke en teller og fra disken verdi, må jeg få operasjoner til å rykke opp verdien på telleren. Betyr det føre til at antallet til å være tilfeldig? Eller noen som har bedre måter eller ideer til å gjøre det? Thanks.

Du kan bruke noen polinom å generere RND nummer (alltid endre startverdi => noe sånt CRC). Mr.Cube

Trenger du ekte tilfeldig tall eller bare pseudo-tilfeldige ? For andre tilfelle kan du bruke LFSR å generere lang sekvens av utseende-som-tilfeldig tall. God ide er å få lengre LFSR enn nødvendig spekter av tilfeldige tall. For eksempel får 32-bit LFSR, skift den hver tid for nytt nummer for 32 bits og få lav 16-bit som en tilfeldig. For første tilfellet vil du trenge ekstern maskinvare for å være koblet til UC. Sjekk denne alderen for detaljer: h ** p: / / wezm.net / bilde / proj_rand.html

Jeg laget et lotteri nummer generator. Jeg setter TIMER1 å løpe fritt og når jeg trykker på en knapp jeg leste verdien i registrene (fra 0 til 65535), og jeg deler dette med en faktor for å få det endelige tallet innenfor ønsket område, og vise det på skjermer. Siden telleren aldri stopper, gjør brukeren som skyver knappen ikke vet eller ikke har kontroll over telling, selv fordi telling er veldig rask.

Hei. Egentlig generere pseudotilfeldig nummeret er tilstrekkelig i kode min. Men problemet er hvordan man skal teste om tall generert anses tilfeldig nok? [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 3 minutter: [/color] [/size] Hei rkodaira. Metoden du brukte for å generere tilfeldig tall er ganske likt det jeg gjorde i dag. Men er det virkelig tilfeldig nok? Så langt fra kode min tror jeg det er ganske tilfeldig. Men jeg bare samplet for noen titalls tall generert. Vennligst kommentar. Thanks.

[Quote = jcding1980] Egentlig generere pseudotilfeldig nummeret er tilstrekkelig i kode min. Men problemet er hvordan man skal teste om tall generert anses tilfeldig nok? [/Quote] Det er en veldig hyggelig sett med tilfeldigheter tester. Det kalles diehard . Du kan fritt laste den ned for forskjellige plattformer her: http://stat.fsu.edu/pub/diehard/

jcding1980 [/b] 's prosjekt. For dette formålet vil jeg foreslå å delta flere LFSRs til Stop-and-Go ordningen eller bruke Gollman ordningen. De brukes i stream koder, slik at deres tilfeldigheten er ganske bra.

jcding1980 spurte:> Hi rkodaira. > Hvilken metode du brukt for å generere tilfeldig tall er ganske likt det jeg gjorde> for øyeblikket. Men er det virkelig tilfeldig nok? > Så langt fra kode min tror jeg det er ganske tilfeldig. Men jeg bare samplet for noen titalls> tall generert. Vennligst kommentar. Hei jc! Hvis du mener at generasjon er "kontrollert" av brukeren, er det ikke rent tilfeldig. Men jeg tror at ingen menneskelig bean kan trykke på knappen for å få et ønsket nummer ou oppfatter en mekanisme eller timing gjør til det, ettersom tellingen er så rask. Bortsett fra det, når du deler tellingen av en rekke jeg må erkjenne at noen tall kan ha forskjellige sannsynligheter å skje, men på et minimumsnivå av forskjell. Jeg brukte denne metoden fordi den er enkel og trenger ikke noen ekstra maskinvare eller svært kompliserte algoritmer i programmet. Jeg har testet min generator, og den er i stand til å generere alle tall fra 0 til 99 (når en repetisjon oppstår, starter det igjen, la jeg flagg i EEPROM å markere disse tallene allerede er generert).

hva tror du gjøre for å vurdere logistikk kart? som er cahotic funksjon? kanskje du kan vurdere forskjellen mellom to forskjellige (pseudotilfeldig) kart. det er bare en idé jeg vet ikke om det gir virkelig tilfeldige tall.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back