hvordan å konvertere en sinusbølge med 100mV Vpp til square wave med rail til bane?

T

turtlewang

Guest
Hei alle, jeg ønsker å konvertere en sinusbølge klokke signal til en firkantet bølge klokke. Sinus bølge er en klokke signal genereres fra off-chip signal generator. Det er frekvensen er på 2,5 GHz, er det topp til topp verdien er 100mV. Jeg ønsker å designe en krets for å konvertere denne klokkesignal til en firkantet bølge med rail til jernbane. Da vil jeg bruke denne plassen vinke til klokke min CMOS krets. Min prosess node er TSMC 0.18um. Er det noen som vet hva som er felles arkitektur for dette formålet? Kan noen anbefale meg noen materialer? Takk på forhånd!

Bruk en komparator å konvertere sinus til square wave. Du kan fikse terskelen basert på driftssyklus du ønsker. Fest svinge av komparator basert på topp til topp signalisere at du ønsker.

Takket Srinivasan, Er det noen annen måte å gjøre denne jobben? Fordi jeg finner noen kommersielle chip ikke bruker komparator.
Bruk en komparator å konvertere sinus til square wave. Du kan fikse terskelen basert på driftssyklus du ønsker. Fest svinge av komparator basert på topp til topp signalisere at du vil

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- innlegg lagt på 08:58. - --------- Forrige innlegg var ved 08:42 ----------</span></span>
Noen krets som genererer terskelen spenning er nødvendig hvis jeg bruker sammenlignende å gjøre dette jobb. Fordi inngangen klokken er differensial, jeg ønsker å bruke noen slags forsterker for å gjøre denne jobben. Men nå har jeg ingen ideer om hvordan du gjør det.
Takk Srinivasan, Er det noen annen måte å gjøre denne jobben? Fordi jeg finner noen kommersielle chip ikke bruker komparator.

Fôring en 2,5 GHz square wave med CMOS IO standard er ikke en alvorlig alternativ. Du må generere den på chip. Begrepet square wave er tvilsomme for en 2,5 GHz klokke uansett. Du vil heller forvente en slags avrundet trapes. Av ulike årsaker, vil du ønsker å bruke lav spenning differensial signalering for klokken. Venter en 2,5 GHz full spenning sving for en klokke-inngang høres ut som en komplett design blindvei.

Siden klokken er så rask, er det vanskelig å kjøre det på PCB-nivå. PCB parasitt er så stor.

Ja, Jeg vil bare generere 2,5 GHz square wave på chip. Den generasjonen er basert på sinus bølge som er matet off-chip. Den sinusbølge er lav sving signal som topp til topp verdien er 100mV.
Feeding en 2,5 GHz square wave med CMOS IO standard er ikke en alvorlig alternativ. Du må generere den på chip. Begrepet square wave er tvilsomme for en 2,5 GHz klokke uansett. Du vil heller forvente en slags avrundet trapes. Av ulike årsaker, vil du ønsker å bruke lav spenning differensial signalering for klokken. Venter en 2,5 GHz full spenning sving for en klokke-inngang høres ut som en komplett design blindvei.

Enten differensial forsterker (for differensial klokke signal) eller selvstendig partisk inverter (for single ended). Ekstra vekselrettere å øke nivået.

Den amplitude (topp til topp 100mV) er så liten. Selv partisk omformeren kanskje ikke OK.

Selv partisk omformeren ikke kan være OK.
Det er ikke noe problem med omformeren krets som sådan, tror jeg. Men praktisk, interfers bakken spretter alvor med den lille spenningen. Av denne grunn er en differensial forsterker klart å foretrekke. Jeg antar at løsningen kan finnes i de fleste IC design lærebøker.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back