Hvordan å reversere rotasjonen av en AC motor?

I

itachi012587

Guest
Hei alle sammen. Kan jeg vite om det er en måte å reversere rotasjonen av AC Motor. Takk. Beste hilsen.

[Quote = itachi012587] Hei alle sammen. Kan jeg vite om det er en måte å reversere rotasjonen av AC Motor. Takk. Beste hilsen. [/Quote] Spørsmålet ditt er uklart, kan du ikke bare si AC motor, er det mange typs av AC motorer, og mange typer har mange sub design. Det jeg prøver å si er at noen ganger i teorien er det mulig å endre rotasjon, men i enkelte elektrisk motor utforming kan føre til feil (mekanisk) og større sammenbrudd. Noen typer som tre-fase AC bur induksjon motorer som er utformet av geniet Nikola Tesla er enkle å reversere ved bare å endre to faser, og ved at endring rotasjon av roterende magnetfelt, som i praksis gir oss rotasjon i annen retning.

Takk for svar. Faktisk, jeg er bare ny i AC Motor og jeg har ikke en konkret bakgrunn når det kommer i motor. Men jeg tror, kan jeg bruke de tre-fase AC bur induksjonsmotor. Kan jeg vite om du har noen link eller ebook om tre-fase AC motor. Takk. Beste hilsen.

Her er de beste to bøker om elektriske maskiner: Electric Maskiner 6Ed - Fitzgerald Electric Maskiner Fundamentals, 4ed - Chapman Mr.Cool

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back