Hvordan bruke forsinke fungere?

R

ru

Guest
hvordan å skrive forsinkelsen funksjon for å gjøre alarm trigger etter 2 sek når sensoren oppdager et objekt?

Vel jeg brukte denne ideen før, .. og jeg tror det vil fungere godt nok på noen micrcontroller 1-la alarm sensor trigger et avbrudd til micrcontroller ... 2-Dette avbruddet kan selv utløse timeren eller mot i kontrolleren til å fungere. 3 - justere telleren u bruke for å aktivere alarmen kretsen u fikk Det eneste du trenger er å beregne verdien telleren vil utløse alarmen etter .. dette vil avhenge av krystall frekvensen du bruker

Hai Den enkleste tingen å bruke vil være den klassiske Delay routine.If kontrolleren har ingen andre travle oppgaver du kan forenkle ting ved å følge denne metoden. bare laste inn en variabel med det maksimale antallet det kan holde og decriment til 0. Hvis du er i C normalt et heltall vil gjøre. Hvis du er i forsamlingen prøve å gjøre tre nestet loops.It vil normalt gi deg tilstrekkelig delay.The ytterste sløyfen variable kan brukes for å variere dalay. Lykke Picstudent

[Quote = Ahmed Ragab] Vel jeg brukte denne ideen før, .. og jeg tror det vil fungere godt nok på noen micrcontroller 1-la alarm sensor trigger et avbrudd til micrcontroller ... 2-Dette avbruddet kan selv utløse timeren eller mot i kontrolleren til å fungere. 3 - justere telleren u bruke for å aktivere alarmen kretsen u fikk Det eneste du trenger er å beregne verdien telleren vil utløse alarmen etter .. dette vil avhenge av krystall frekvensen du bruker [/quote] Okie ... takk .. men kan du legge inn program for meg her å ta en titt hvis du fortsatt har det? pls ...

[Quote = sztibi82] Det depneds om micorcontroller som du bruker og alos om frequesncy. Sjekk h ** p: / / www.boondog.com/% 5Ctutorials% 5Cpic16F84% 5Cpic16f84.html # timer1_0 [/quote] beklager .. hvorfor jeg ikke finner tjeneren for denne koblingen?

For meg vil jeg prøve å bruke avbryte, og deretter aktiverer du ved hjelp av state machine. I state machine, hver 10ms sjekke status til 2 sek da utløse alarm ... Her er JZ min idé, kan mayb u prøve det:)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back