Hvordan få Axial Ratio i IE3D for microstrip antenne?

E

eng_romeo

Guest
Aksial Ratio i IE3D til Dr.Jian eller noen andre, ber jeg trenger hjelp i mitt design av microstrip antenne, vil jeg vite hvordan du får Axial Ratio vs frekvens display, prøvde jeg å få det fra vise menyen i patternview og jeg funnet er det 37 (theta), hver theta har phi (0 til 350) og jeg vet ikke hvordan kan jeg velge hvilken av 37 (theta) og hvilke av phi (0 til 350) for å plotte på diagram (Axial Ratio vs . frekvens display) Jeg prøvde å få Axial Ratio fra 2D-mønster vises, men jeg får Axial Ratio vs elevasjonsvinkel Best Regards Thanks i det hele tatt

[Quote = eng_romeo] Jeg fant det er 37 (theta), hver theta har phi (0 til 350) og jeg vet ikke hvordan kan jeg velge hvilken av 37 (theta) og hvilke av phi (0 til 350) for å plotte på diagram (Axial Ratio vs frekvens display) [/quote] Normalt ovenfor alternativet er for få aksial ratio i alle ønsket retning. U kan velge både theta og phi 0 for å få aksial ratio.

Jeg har ikke resultere i (Axial Ratio vs frekvens display) når jeg velger phi (0,90) og theta (0,45,90,180) vennligst én prøve denne designen og få (Axial Ratio vs frekvens display) Axial Ratio (0 til 10 dB) og frekvens (3,5 til 5 GHz) [size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 2 minutter: [/color] [/size] du finne den vedlagte filen

Hei, eng_romeo: Ja. Du bare velger "Axiail Ratio vs Frequency" for en bestemt vinkel theta og phi. For ulike theta og phi er aksial forholdet annerledes. De fleste designerne bare bryr seg om den aksiale forholdet mellom fjernlyset. Du bør finne engler (theta, phi) av fjernlyset og velge den kombinasjonen. For eksempel er en typisk patch antenne er fjernlys theta = 0 og phi = 0. Så, du bare plukke vinkelen kombinasjonen for din "Axial Ratio vs Frequency" skjerm. Beste hilsen,

Jeg har ikke resultere i (Axial Ratio vs frekvens display) når jeg velger phi (0,90) og theta (0,45,90,180) vennligst én prøve denne designen og få (Axial Ratio vs frekvens display) Axial Ratio (0 til 10 dB) og frekvens (3,5 til 5 GHz) [size = 9] [color = # 999999] quote] Jeg fant ingen problem.If u ønske u kan sende meg mønsteret fil (*. klapp) Jeg skal prøve å løse det. hilsen balaguru.

Kjære Dr.jain og Mr.balaguru, vennligst finn den vedlagte filen i GEO fil for (enkelt sonde-matet avkuttet hjørne microstrip antenne med U-slot), frekvens (3,5 til 5 GHz) Vennligst hjelp meg å få Axial Ratio vs frekvens display, prøvde jeg mange (phi, theta) uten resultat Hvordan kan jeg få engler (theta, phi) av fjernlys? hilsen, Takk til alle

Hei, jeg har simulert og vedlagte resultater here.I fant ikke noen problemer. U've simulert for bare én frekvens 3.92GHz i mønster fil Hvis u vil resultatet av aksial ratio vs frekvens for hele bandet u've å simulere for hele bandet. I reviderte mappen har jeg vedlagt resultatene av Axialratio vs frekvens for både theta, phi = (0,0) og (0,90) i PDF format.

Takk for ditt svar jeg prøvde å få tak i aksial ratio vs frekvens vise uten resultat, er det et notat i den og jeg vedlagt fil for å se mitt resultat takk

HI Jeg prøvde å finne problemet, men jeg couldnt få det. Jeg tror Mr.Jian vil hjelpe u.

Hei, eng_romeo: Det er utenfor rekkevidde for displayet. Det kan være den automatiske finne utvalg gjelder ikke. Vennligst endre sitt utvalg for å finne det. Hvis du kan sende meg den. Pat-fil (komprimert), kan jeg prøve å finne ut den egentlige årsaken. Hilsen

Kjære Dr.Jian, jeg prøvde mange ganger å endre (theta, phi) av microstrip antenne design i frekvensområdet (start frekvens = 3.8GHz, end frekvens = 4.2GHz, tråkkfrekvens = 0.05GHz) uten anyresult og stråling mønster av denne designen er 4GHz, sender jeg til deg klapp fil av design og geo filen som den vedlagte filer, og jeg håper du hjelpe meg å kjenne min feil. Beste hilsen, Takk til alle

Hei, var mitt forslag å komme aksial ratio vs frekvens, simuler at antenne 3,8 til 4,2 GHz med 101 frquency poeng slik at både nåværende distribusjon og stråling mønster i simulering setup.Then u kan få aksial ratio vs frekvens plot. Vedlagt her er aksial forholdet vs frekvens plot (PDF) for din antenne og mønster fil (*. klapp) for det samme.

Kjære balaguru, Takk for svaret, vil jeg vite hvorfor størrelsen på pat filen er 1.06MB og min pat fil er 182 KB? , Jeg tror det er min feil på dette punktet, når jeg søker din pat fil (1.06MB) gir meg resultatet og da gjelder min pat-fil (182KB) gir ikke noe resultat, hvordan kan jeg komme med størrelsen på pat fil til (1.06MB)? Beste hilsen, Takk til alle

Det avhenger ikke av frekvensen punkter som u've simulert for.

Hei, eng_romeo: Jeg sjekket filen. Du bare simulert en frekvens poeng. Det er grunnen til at du ser ingen data i "Axial Ratio vs Frequency" plot. Vennligst simulere mer freuqency poeng for handlingen, eller du kan sjekke 3D-og 2D-tomter for aksial ratio. Hilsen

[Size = 6] [color = red] Kjære Dr.jian og Mr.balaguru, [/color] [/size] [color = green] [size = 3] Jeg vil takke Dr.jian og Mr.balaguru for deres samarbeid i mitt spørsmål, har problemet vært løst, og jeg er glad for å delta i EDAboard forumet. [/color] [color = red] Beste hilsen, Takk til alle [/size] [/color]

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back