Hvordan finne gate bredde for uregelmessig MOS former?

A

ahmad_abdulghany

Guest
Hei, For enkel rektangulær MOS transistorer, er det lett å identifisere bredden og lengden, avhengig av retningen på strømmen. Hvis du har kompliserte uregelmessig MOS transistor (ikke som en edderkopp: D men mest som et rektangel ha mange glitches fra en eller begge sider), er det en vitenskapelig metode i dette tilfellet å definere W og L? Noen ganger er strømmen fortsatt er i to ortogonale retninger, men vi har forskjellige krysse områder for strømgjennomgang. Jeg har sett før et papir snakker om store W / L ratio transistorer med uregelmessige former, men jeg kan ikke husker hvor kom jeg ser. Noen ideer eller papirer snakke om dette problemet? Takk, Ahmad

utvinning regel [/i]" og kanskje " vaffel ", som f.eks [url = http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t = 293021 & høydepunkt = vaffel] denne. [/url] Ikke sikker på om det er nyttig.

[Quote = ahmad_abdulghany] Hei, For enkel rektangulær MOS transistorer, er det lett å identifisere bredden og lengden, avhengig av retningen på strømmen. Hvis du har kompliserte uregelmessig MOS transistor (ikke som en edderkopp: D men mest som et rektangel ha mange glitches fra en eller begge sider), er det en vitenskapelig metode i dette tilfellet å definere W og L? Noen ganger er strømmen fortsatt er i to ortogonale retninger, men vi har forskjellige krysse områder for strømgjennomgang. Jeg har sett før et papir snakker om store W / L ratio transistorer med uregelmessige former, men jeg kan ikke husker hvor kom jeg ser. Noen ideer eller papirer snakke om dette problemet? Takk, Ahmad [/quote] Fra sluttbrukeren (designer) perspektiv, gjør LVS utvinning porten bredde beregningen for deg (se erikl sin post). Fra enheten fysikk synspunkt, er porten bredde en dårlig definert parameter, generelt tilfelle (for eksempel når gate har en O-form - det er interne eller eksterne sirkel som definerer porten bredde?). En gang, enhet kompakte modeller er ikke skalerbart med hensyn til porten bredde (de definerer nåværende per en celle), så begrepet porten bredde ikke har mening i det hele tatt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back