Hvordan forklare L fall i sub-zero-GHz freqency?

W

wizardz

Guest
Jeg observerte mange tilfeller i aviser, i RF-måling, og også i full bølgesimulering at "induktans vs freqeuncy" vanligvis faller i sub-zero-GHz-båndet, dvs flere mega hertz utvalg

For vårt tilfelle med en micromachined 3D solenoid spole er fallet ganske opplagt.Og jeg antar at liknende fall oppstår i planar spiral eller symmetrisk indutors.

Den induktans trekkes ut ved hjelp av uttrykket:
-1 / (2 * pi * freq * forestille (Y11)))

Hvordan forklare dette phemonenon?
Jeg antar målefeil i sub-zero-GHz kanskje har noen effekt.Men hva med resultatene fra full bølgesimulering som i HFSS?
Andre forskningsresultater tyder på at interne induktans av en dirigent dråper med økning i frekvens.
Eller metoden for utvinning vil introdusere noen effekt.

Noen kan hjelpe meg med det?

 
Nowe przepisy Unii Europejskiej w zakresie ochrony danych osobowych wprowadzają jeden spójny zestaw wymagań dla wszystkich podmiotów będących w posiadaniu danych osobowych obywateli UE.

Read more...
 
Hei, wizardz:

Dette skyldes feltet og nåværende fordeling i tverrsnitt av en TLN endringer veldig mye på frekvens nær DC, særlig for lossy struktur.Det er lignende fenomen på huden dybde effekt.Ved svært lav frekvens, den nåværende er spredt til mer tverrsnitt areal og L og R endring ved svært lave frekvenser.Du kan lese vedlegg BB av IE3D brukerhåndbok for en mer komplett forklaring.Hilsen.

 
Takk Jian vennlighet.

Jeg har således et annet spørsmål.
Mange artikkelen fortsatt bruke analytiske modellen som "Greenhouse metode" eller formel i Grover bok.Men disse induktans Beregningene er frekvens uavhengige (Jeg tror disse lavfrekvente sak).Betyr det at de resultatene nær DC?
Eller skal vi virkelig bruke verdien på visse frekvensen av interesse hentet fra -1 / (2 * pi * freq * forestille (Y11))) når du utformer krets med inductors?

I mitt tilfelle er fallet fra DC til GHz ganske stor (30%).Jeg antar dette større fall enn mye brukt planar inductors skyldes tykt metall jeg bruke i RES.

 
Hei, wizardz:

Hvis formelen gir L uavhengig av frekvens, det normalt skal være av statisk Solver.

Normalt kan ledningsevne i metall og de omkringliggende materialer endre den aktuelle feltet og distribusjon av en struktur mye når frekvensen er i endring.Denne endringen kan skape signficant endring i R og L verdier av et TLN.Det normalt ikke endrer C verdien mye.For de fleste microstrip linje, kan du ikke se L og R endre mye.Det er fordi en vanlig microstrip linje ikke har stort tap.Men hvis du prøver å redusere bredden og tykkelsen på stripen, vil du se L verdiendring vilt på lave frekvenser.

Hilsen.

 

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back
Top