Hvordan lage arrays fra sløyfen indeksen?

T

testing test

Guest
Hei, jeg har tall fra 0 1 2 3 4 5 6 7 og jeg ønsker å dele det inn i 4 forskjellige matriser med [0 4], [2 6], [1 5] og [3 7]. Hvordan initialisere MATLAB arrays i sløyfen. Anta jeg vet ikke det totale antall matriser som skal opprettes for et generisk tilfellet der N kunne være noen kraft 2.
Code:
 N = 8, for i = 0: N/2-1 par [i] = i: N / 2: N-1 end
Vennligst korriger koden ovenfor. Takk.

Jeg er ikke sikker på om jeg forstår akkurat hva du trenger. Her er mitt første skudd:
Code:
 N = 8, for i = 0: N/2-1 par (i +1,:) = I: N / 2: N-1 end
MATLAB trenger en positiv indeks og parentes ikke braketter. The ':' betyr alle kolonnene i dette tilfellet.

Nei, jeg ønsker å dele en array x = [0 1 2 3 4 5 6 7] inn i 4 forskjellige matriser der a1 = [0 4], a2 = [2 6], a3 = [1 5] og a4 = [3 7]. Jeg ønsker å gjøre det med en for løkke.

Koden jeg ga deg deler din array x i 4 arrays kalt par (1,:), par (2,:), par (3,:) og par (4,:). Dette fungerer når du ikke vet hvor mange av 2-element matriser du trenger. Hvis du vet at de alltid er fire arrays, kan du deretter legge til: a1 = par (1,:); a2 = par (2,:); A3 = par (3,:); a4 = par (4,:) ; Hvis du ser "smileys", de ":)" ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back