Hvordan prototype RF kretskort?

M

Mr.Cool

Guest
Vet noen hvordan å bygge opp en proboboard for høy frekvens radio transeivers? Jeg er interessert i å gjøre en DIY trådløs FM-kontroller, men jeg vet ikke hva jeg skal bruke for å gjøre eksperimenter på. brødfjel er ingen god grunn av sin capitance for design av 1 kHz eller mer. Jeg skal jobbe i størrelsesorden 70 -80 Mhz. noen forslag? ***************************************** Vennligst ikke svar med mindre du har nyttige informasjonen til å legge på denne post.Thanks Alle andre svar er alltid velkommen via PM.

Jeg har hatt liknende problemer noen år tilbake. Jeg tror at en av de viktigste tingene å være forsiktig med er gode jordforbindelser og riktig frakobling av strøm tilkoblinger. bygge din krets over jordplan som Cu eller Ms plate. prøve å holde alle jordforbindelser så kort som mulig og kople strømtilkoblinger alltid med 1n og 100p lumped caps og noen uF for lave frekvenser. håper dette hjelper, rfmw

Jeg Agee med rfmw Det er godt å bruke microstrip linjer for god SVR også. pool_77

Hei Mr.Cool her er min $ 1 verdt inflasjon! Det er kretskortet og etch materialer vanligvis tilgjengelig bare lage en pcb type layout med ditt fav prog deretter bruke deretter skrive ut og etch, så har du sporene at komponentene er festet til. Vær forsiktig med GND-Jeg pleier å lage spor på baksiden av brettet (FR4) og behold den øverste Cu overflaten på GND. Moonshine

Mr.Cool, loddetinn alle jordforbindelser til Cu GND plate og alle andre tilkoblinger over bakken plate i luften (~ 5mm over bakken). GND tilkoblinger må være kortere enn ~ 3mm (så kort som mulig!). loddetinn ytre dirigent av koaksialkabel direkte til Cu plate. du kan bruke en ensidig FR-4 PCB bord for jordingsplaten med Cu plan vendt opp (ikke ned som normalt brukes for ensidig enkel PCB boards kretser, der lumped komponenter er på oversiden). rfmw

så en dobbeltsidig bord ville være bra. bunnen inneholder KUN grunnplanet, mens oversiden har spor og komponenter? sorry, jeg er ny: smile:

[Denne meldingen ble redigert av: Kryptert på 2001-10-30 01:49]

Jeg er enig med Wacko2000. 70-80 MHz, som er DC. Uansett, det er et tysk selskap som produserer svært nyttig RF prototyping materialer. Dens navn er Wainwright Mini-Mount GmbH, har de ikke en nettside. Adressen er: WMM GmbH Hartstr. 28c D-82346 Andechs Tyskland telefon: 0049-8152-3162 telefaks: 0049-8152-40525 På nettet ser etter

[Denne meldingen ble redigert av: feedbackkiller på 2002-02-13 11:51]

Dritt. Den siste delen av mitt budskap var avskåret: På nettet ser for "Mini-Mount" eller "Lodd-Mount" (merkenavnet for USA). Kanskje du kan finne en distributør. (Jeg vet at det er en for Storbritannia, men jeg husker ikke navnet). Så lenge.

Jeg er ikke så erfaren i RF prototyping, men jeg leste et sted at du ønsker å holde seg borte fra skarpe vinkler i dine spor i Cu styrene.

Ja, vil skarpe vinkler gi refleksjoner som reduserer signalkvaliteten. Dette er også svært viktig for høyhastighets digital, fordi det kan skape nonmonotonicities og ringing.

Det er derfor de fleste RF ingeniør ønsker å sette noen Overføringslinje så rett som mulig

On 2002-02-06 13:51, skrev feedbackkiller: Jeg er enig med Wacko2000. 70-80 MHz, som er DC. Uansett, det er et tysk selskap som produserer svært nyttig RF prototyping materialer. Dens navn er Wainwright Mini-Mount GmbH, har de ikke en nettside. Adressen er: WMM GmbH Hartstr. 28c D-82346 Andechs Tyskland telefon: 0049-8152-3162 telefaks: 0049-8152-40525 På nettet ser etter
Call selskapet de er ganske oppfinnsomme og samarbeidsvillige. Også i stedet for etsning boards kan du maskin sporene er det veldig rask og presis, Filterman

On 2002-02-06 13:51, skrev feedbackkiller: Jeg er enig med Wacko2000. 70-80 MHz, som er DC. Uansett, det er et tysk selskap som produserer svært nyttig RF prototyping materialer. Dens navn er Wainwright Mini-Mount GmbH, har de ikke en nettside. Adressen er: WMM GmbH Hartstr. 28c D-82346 Andechs Tyskland telefon: 0049-8152-3162 telefaks: 0049-8152-40525 På nettet ser etter
Call selskapet de er ganske oppfinnsomme og samarbeidsvillige. Også i stedet for etsning boards kan du maskin sporene er det veldig rask og presis, Filterman

noen protyping jeg gjør, jeg bruker dobbeltsidig kobber laminat protype bord, så montere komponenter opp ned, og slutte med små linker legge til en liberal utvalg av frakobling, og du kan få gode resultater.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back