Hvordan prototype RF kretskort?

Lær å lage kretskort hjemme. Jeg bruker pre-sensibiliserte Kingston PCB og UV lysboks. Virkelig gode resultater ned til 5 du. CharlieTheTuttle

Ok dette er hva du trenger å gjøre: 1.Take en kobber pcb bord og bruke den som en vanlig grunnplan (alle krets grunner koblet til denne) 2. Ta et annet kobber pcb (få noen billige FR4) og skjær den i tynne strimler der du kan bruke dem som overføringslinjer (ved din frekvenser bør du ikke bekymre deg mye) over grunnplanet (lim dem på toppen av din jordplan) 3. Hvis du er forsiktig nok, kan du bruke denne teknikken enn 1GHz men hvis du går høyt i frekvens må du være mer presis med bruk av strips som overføringslinjer (thikness av dielektriske bredde strimler etc) Hilsen Cross

Denne metoden fungerer ganske bra der impedanser er lave, som i høy effekt forsterkere og lignende. Det er mye vanskeligere for ting som VCOs hvor kapasitans av puten blir kritisk til simulering / gjennomføringsfasen. Hilsen CharlieTheTuttle

Kjøp noen små grunne skuffer, noen tosidige 1 / 2 oz FR4 og noen Ferric klorid. Gjør et microstrip design, hvor du trenger vias, bruke en 0.6mm hull, kuttet noen blyholdig motstand bena, presse dem gjennom og skjær dem, loddetinn dem, og det du har det. Du en får noen stick på utvikling ark til å overføre design til PCB. FR4 kan brukes til godt over 5GHz, men tapene er enorme. Rogers corp gjøre masse høy frequeny materialer for design> 20Ghz hvis nødvendig. Rogers 4003C kan brukes fra DC til 30GHZ og kan behandles i samme fassion som FR4. Jeg vet at du kan designe RF pcb er som dette. for prototyper bruker jeg en lpkf router ($ 20.000), men likevel gir de samme resultatene som den Ferric klorid metoden hvis du er forsiktig. Hvis noen sier at du ikke kan gjøre det de ikke prøver hardt nok. Jeg har brukt denne til å gjøre DRO er på> 10GHZ så knirkete dc <5GHz er en lek. Du kan få veldig billig pcb gjort profesjonelt for rundt $ 50 for en euro kortstørrelse på FR4. Rogers vil sende deg en prøve hvis du gir dem salget diskusjon (bogus selskap) ellers vil de sende til en uni eller høyskole. hilsen Bagster

Vær oppmerksom hvis du bruker har forskjellige PCB typer FR4 og Rogers ulike Er (Epsolon relative) Elektrisk lengde (fase) vil bli annerledes, dette er ikke viktig på disse frequensies men begynner å bli viktig ved høyere frequensies eller hvis du design for "en kvartal bølgelengde "fordi det er ikke det samme lengde hvis Er ikke det samme. Du får PCB-er med Er i området 3 til 10 og helt spesielle PCB er utenfor dette intervallet. Hilsen

wo Kao! Jeg er veldig trøtt til å svare tilsvarende topic.I ikke jeg som opplevde i RF prototyping, men jeg leste et sted at du ønsker å holde seg borte fra skarpe vinkler i dine spor i Cu styrene.

På forhånd, bruker VHDL å trekke ut koden fra protel PCB, deretter bygge CAD i matlab, endelig analyse i HFSS eller andre elektromagnetiske verktøy det.

Med sin unike presisjon, er ProtoMat S100 spesielt egnet for maskinering mykt og fleksibelt underlag med sensitive overflater.

Hallo evrybody, finded jeg så 2 uker agog for en kilde til "mini-mounts", og finded ut, at det gamle firmaet "Wainwright Mini-Mount GmbH, Andex, Bayern" dont eksisterer-jet over et år ... Den gode visste telefonnummeret jet privat! :-( Dos evreybody over en kilde for mini-fester eller noen similra produkter please? Tnx på forhånd! K.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back