Hvordan sørge for at op-amp er riktig?

R

ronanchang

Guest
Jeg prøver å designe cascode op-amp. Hvordan kan jeg vite op i designet er riktig? Er det noe jeg må ta vare??

Forsterkeren du har utviklet, må være noen spesifikasjoner. dvs. UGB, Gain, Phase margin, ICMR, PSRR, støy osv. forsterker laget, må brukes i noen lukket sløyfe konfigurasjon, se fro stabilitet, dens frekvensrespons, slewrate osv. Håper det hjelper

du må sjekke specs av OPAMP på hver prosess hjørner og sjekk for fase margin ikke være mindre enn 60 grader for stabil tett løkke ytelse

[Quote = ambreesh] Forsterkeren du har utviklet, må være noen spesifikasjoner. dvs. UGB, Gain, Phase margin, ICMR, PSRR, støy osv. forsterker laget, må brukes i noen lukket sløyfe konfigurasjon, se fro stabilitet, dens frekvensrespons, slewrate osv. Håper det hjelper [/quote] Hvor kan finne noen test krets eksempler å demo hvordan måle disse forsterker spesifikasjonene? Takk,

Minst, kan du prøve AC-analyse for å kontrollere gevinst fase margin. Det er den grunnleggende sjekk for en OPAMP.

Først, vet du ytelsen parametrene Op Amp, som for eksempel DC gain, GBP, CMRR, PSSR etc. Da er du simulerte det. Stol på dine programmer, vil du trade off mellom disse parametrene.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back