hvordan starte xilinix FPGA?

7

7rots51

Guest
Hei Vennligst si at det som er mitt behov for å starte xilinix FPGA / CPLD design? (Soft + hardwares) Jeg sjekket Altera og xilinix men jeg valgte xilinix, hva er din formening om dette? Whic er lavere kostnader på samme portene? bye

enten en er et godt valg, kan du starte med gratis web-versjonen av verktøyene inn ditt design i skjematisk og eller HDL deretter målrette en enhet sannsynlig å holde design. begge selskapene har tutorials mange appnotes du kan følge.

FØRSTE DU BØR LESE OM enheten, og TIL betjene TOOLS!

Du sould sammenligne dem avhengig av dine gate behov. Xi / Linx har større og raskere enheter, men de er veldig dyrt (multi-million gate FPGA) Men hvis du trenger bare 10K-500K gate, ville @ ltare bli billigere. Hilsen.

Hei! Som folk før sa du må vurdere n ° av porter og som er avhengige av programmet som du ønsker å gjøre. Jeg bruker FPGA i DSP formål og x * l * nx tilby mye bedre løsninger deretter @ ltera. Om prisen problemet er de ganske like. Grunnen til at jeg gjorde valgte x * l * nx var den støtte og verktøyene. Lykke til, Bart

Jeg trenger 10k til 500k, og programmene mine er i dette området, sier xilini * x område som på samme kursen FPGA har flere Gates (80%)! er det riktig? BTW: si noe om deres programvare og verktøy.

Jeg er ikke sikker på hva det betyr, men jeg nylig sjekket prisene hos min lokale componentvendor og prisen for en spartansk 20kgate var høyere enn SpartanII 200kgate. Den backdraw av dette er at konfigurasjonen minne for SpartanII 200kgate er høyere enn for den spartanske 20kgate. Dette er alltid tilfelle med FPGA-er: Jo høyere Gate Count, desto dyrere konfigurasjonen minne er. Et annet problem er design beskyttelse. Hvis du utformer noen fine system med FPGA din og du ikke vil at noen av dine konkurrenter til å "kopiere" ditt design, er du i trøbbel. Jeg vet ikke noen løsning på dette problemet. (En løsning kan være å gjennomføre en del av designen til en CPLD) Greetz, venz.

Er det noen selskaper som kan slå en FPGA design i en ASIC? - Jayson

Hei venz, må u betyr at FPGA ikke inkluderer en "sikkerhetskultur bits" eller noe sånt for å beskytte den programmerte strukturen av chip .... dette er virkelig merkelig. :?

God side om FPGA: H ** p :/ / w * w.optimagic.com / Lave kostnader XILINK FPGA boards: h ** p :/ / w * w.BurchED.com.au /

Virtex2 har noen sikkerhetsmekanisme som PIC enheter 4 Jayson Det er flere selskaper som gjør at (x * l * nx, @ ltera, Flextron * CS ...) Bart

Hei, om konvertering av FPGA til ASIC. Jeg har spurt dette spørsmålet til Xilinx og de pleide å tilby denne tjenesten, men don, t lenger. Kostnadene var ganske lav. Nå må du gå til kommersiell FPGA til ASIC konvertering leverandører. De belaster deg opp til $ 50.000 (eks. mva) for en konvertering. Du må levere design, testbenches og all den hjelp de trenger fra deg. Du får et minimum av 1000 chips for den prisen, men det er litt dyrt hvis du trenger bare en. ;-) Noen andre chpi produsenter kan tilby denne tjenesten, men det er fortsatt ganske dyrt ... prøver å bruke CPLD s (Multispill av dere ikke får plass det i ett), AntiFuse FPGA-eller Vitrex som kan tilby DES-kryptering for konfigurasjonen Stream. Greetz, venz.

Jeg glemte å nevne, er det flere andre teknikker i copyprotecting ditt design. Bruk en mikrokontroller eller PLD siden FPGA din for noen form for sikkerhet. Eller sagt på en kritisk designelement i mikrokontrolleren eller PLD. En annen er tetting maskinvaren i Epoxy rosin. (Det virker ikke så stor jeg kan fortelle deg) IKKE gjør den feilen å konfigurere FPGA gjennom PLD eller Microcontroller og tror din trygg her. Konfigurasjonen strømmen kan lett bli avlyttet en reprodusert i et skoleball. (Prøvde det en gang og er ENKEL) Greetz, venz.

Nyere enheter med Xilinx kan løse dette problemet. De har en kryptering kode inne i FPGA. Hvis FPGA ikke har riktig kryptering koden, ikke enheten programmet. Men smart dette virker, er de avhengige et batteri for å opprettholde kryptering koden i FPGA. Du mister batteriet og du må re-program kryptering koden ellers ditt design er død. Fools! Hvorfor ikke noen form for ikke-flyktig minne?

Hei Jayson, se for papirkopi enheter fra Altera. Beste hilsen.

[Quote = BGA] Hei Jayson, se for papirkopi enheter fra @ ltera. Hilsen. [/Quote] Du har rett! Jeg hørte 50 USD for EP1S25 (Stratix) papirkopi for noe sånt som 10 000 enheter mengde, i stedet for den vanlige 250 NOK + den ekspansive eeprom. Hardcopy er definitivt ikke i den prisklassen av hjemmet hobbyist. : Lol :: lol :: lol:

[Quote = BGA] Jeg visste ikke at du er en hjemme hobbist .... Unnskyld meg. [/quote] Jeg er ikke! Jeg prøvde bare å være morsom ... Fungerte ikke ... Jeg redigerte mitt forrige innlegg for å fremheve min humor ... : Lol :: lol :: lol: God dag alle ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back