hvordan starte xilinix FPGA?

Hei, om konvertering av FPGA til ASIC. Jeg har spurt dette spørsmålet til Xilinx og de pleide å tilby denne tjenesten, men don, t lenger. Kostnadene var ganske lav. Nå må du gå til kommersiell FPGA til ASIC konvertering leverandører. De belaster deg opp til $ 50.000 (eks. mva) for en konvertering. Du må levere design, testbenches og all den hjelp de trenger fra deg. Du får et minimum av 1000 chips for den prisen, men det er litt dyrt hvis du trenger bare en. Noen andre chpi produsenter kan tilby denne tjenesten, men det er fortsatt ganske dyrt ... prøver å bruke CPLD s (Multispill av dere ikke får plass det i ett), AntiFuse FPGA-eller Vitrex som kan tilby DES-kryptering for konfigurasjonen Stream. Greetz, venz.

Når det gjelder programvare kan du bruke til å utforme FPGA. 1) En god måte å starte hvis du arbeider med Xilinx programvare ville være å laste ned deres gratis programvare de kaller ISE WEBPack. Du vil kunne syntetisere nesten hver X * Ilinx FPGA med mindre enn 300kgates. 2) Hvis du ønsker å gjøre noe simulering, foreslår jeg deg å bruke loven * i * Ve HDL programvare ... men dette softare er ikke gratis. Hvis du ikke ønsker å betale for et simuleringsprogram, tror jeg du kan bruke Xil * INX ModelSim sotware ... i sin Reduser versjon sin gratis (hvis jeg husker riktig). For maskinvaren del, ville jeg foreslå at du skal se etter en vurdering styret i FPGA du vil arbeide med. Den elektronikkforhandler Insight skal selge dem ... men de er ikke billig. Håper dette hjelper. ktuluboy

Også må du bestemme om du ønsker å programmere FPGA i Verilog eller i VHDL. Jeg foretrekker usign VHDL ... men det er vel en smakssak. Det mye god eBok om VHDL (og også Verilog) i ebook delen av Elektroda forumet så sørg for at du stopper der. ktuluboy

Hei, 1) Prøv å laste ned ISE Webpack opplæringen fra Xilinx.com, vil det gi deg en veldig god intro. Dette kan også bli funnet på der frigjøre CDROM. Prøv å be om en gratis kopi som det vil inneholde en ekstra data bibliotek for sine modeller. 2) det er mange prototyping og evaluering boards med svært fornuftige priser, sjekk www.digikey.com , de har et stort varelager og en svært pålitelig levering respons. Håper dette hjelper. Hilsen

Altera er billigere enn Xilinx med de samme portene. men Xilinx er kraftig å designe og utvikle. Jeg foretrekker å Xilinx for sin funksjon og dens programvare.

Jeg foreslår at du bruker Xilinx, fordi Xilinx programvare er sterkere enn Altera og enkelt for en newhand

valget er veldig bra, for jeg bruker Xilinx CPLD eller FPGA-produkter. Den har en helt utforming metode og prosess. sikkert, er kostnadene litt høyere enn Altera. men programvaren av Altera corp. er limitted i funksjon. I dette punktet, jeg er enig med qixie.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back