Hvordan testsenter-tap transformator?

H

helenwell

Guest
Hei alle sammen: Det er bare fungere generator og digitale CRO for tseting transformatoren. Jeg har problemer på måter tilkoblinger og inngangssignalet for testing på senter-tap ett. Pl gi noen forslag til meg ... Vennlig hilsen

Hei Helenwell, Koble generator til den primære av transformatoren og omfanget til sentrum tappet sekundær. Velg en av de tre tilkoblingene og koble begge bakken klipp til denne tilkoblingen og måle både gjenværende forbindelser med både omfang kanaler og observere begge utganger. Det er to muligheter: 1. Begge signalene har samme amplitude, men er motsatt i fase, er tilkoblingen du valgte å koble bakken klipp til sentrum kranen. 2. Begge signalene er i fase, men én tilkobling har den doble amplituden av de andre, er din bakken klippene festet til en av ytterkantene av sekundær og den med størst amplitude er den andre ekstremiteten. Regards, on1aag.

takk on1aag: Problemet for meg er min primærsiden av transformatoren er sentrum-tap, som er 12V-0-12V, er underordnet side av transformatoren 220V. Så jeg dunno hvordan man skal gi innspill signal til transformatoren: (hilsen

Plugg den (med nødvendige forholdsregler) til en stikkontakt ... du får din 220 / 110V der. Deretter måle sekundære spenning ...

Hei Helenwell, Switch din funksjon generator til sinusbølge og justere den til linjen frekvens. Sett utgangsspenning på 1 volt. Koble den til transformator, slik du liker og måle motsatt side av trafoen din. Hvis utgangssignalet er omtrent ni ganger større enn inngangssignalet, du måle på primærsiden av trafoen din. Hvis utgangssignalet er omtrent ni ganger mindre enn inngangssignalet, du måle ved sekundær av transformatoren din. Du trenger ikke å være redd for å utføre denne målingen, vil du ikke skade transformator eller omfang, er det helt trygt. Regards, on1aag.

Hei Helenwell synes Yours å være en transformator. Bare koble 220V side til strømnettet via en sikring (preferabaly). Mål 12 v mellom sentrum kranen og en svingete. Gjør det samme med sentrum i kranen og andre svingete. Du bør få 12 v hver. Nå måler de to viklingene (end leder). Du bør få 24V. Dette er riktig konfigurasjon. Hvis ende til tiltak 0 eller noen få volt (i stedet for 24V), den ene av fase er reservert. Invert noen svingete (gjøre ende som senter tapp og senter trykk som ender). Du skal nå få 24V Fron ende til ende.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back