Hvorfor 4 til 20 mA Nåværende Conversion

V

Vijay s

Guest
Jeg kom over noen RPM, temperatur og flow ..hvilke utganger verdi på 4 t0 20 mA utvalg ...er det noen standard for å overføre produksjonen i denne serien og hvorfor det er overført som aktuelle stedet for spenning eller frekvens

Man kan bare vise fordelene av 4-20mA Current loop, så la oss glemme en stund om det er lite ulemper og navnet noen av dem (de fordeler, som er):

-Data kan overføres over store avstander ..

-Signal spenning til enhver belastning er (Isignal * Rload), som er uavhengig av matespenning variasjoner og linje motstand ..

-Random indusert loop støy spenning til enhver belastning reduseres med faktor: (Rload) / (Sum alle Rloads Rline Rsignal) ..

-Matespenning variasjoner reduseres til enhver belastning av samme faktor som vist ovenfor ..

-Flere belastninger kan serie kobles i en sender loop, noe som gir betydelig kontroll og vise muligheter ..Nåværende sløyfer (inkl. 4-20mA) er godt dokumentert på nettet ..
Følg disse linkene og du vil finne svar på alle dine spørsmål:

http://www.murata-ps.com/data/meters/dms-an20.pdf

http://www.bapihvac.com/CatalogPDFs/I_App_Notes/Understanding_Current_Loops.pdf

...
Rgds,
IanP

De er standardisert i henhold til IEC 381-1 (nåværende) og IEC 381-2 (spenning).

' Because if we use Voltage, it will corupted by parasitic resistance in wire that we use; specially if the transmission distance is long

'Hvorfor det blir overført som aktuelle stedet for spenning
Fordi hvis vi bruker Voltage, vil det corupted av parasittiske motstanden i metalltråd som vi bruker, spesielt hvis overføringen avstanden er lang
Men hvis vi bruker strøm, vi må forstå at dagens sending er avgrenset av spenning suply av op-amp som blir gjeldende kilde, slik at det fremdeles restriched på lang avstand
Avsluttende oppsummering: det beste (for meg) hvis vi bruker fiberoptiske

The 4-20 mA serien er en "standard" adoptert av tradisjon og også ANSI 50.1, og de fleste prosess instrumenter og kontrollere bruke den.

Det har flere fordeler:

De 4 ma "nederst i spenn" signal tillater mottakeren å oppdage en brukket wire eller mislyktes instrument.

Siden loopen gjeldende aldri faller til null, kan instrumentet være loop drevet, slik at for to-wire enheter.

20 mA er lav nok til å bli gjort egensikre gjør det enklere å søke i eksplosjonsfarlige områder.

Den stadige-nåværende funksjon i en gjeldende loop kansellerer ut spenningsfallet feil på grunn av lange ledninger går (selvsagt dette også være sant hvis du har valgt ulike gjeldende verdier for null og spenn).

The 4-20 mA signalet falt over en 250 eller 500 ohm motstand skaper en svært praktisk 1-5V og 2-10V, henholdsvis, også ganske standard områder i industrien.

Folks takk for svar ..

kan vi bruke motstander å konvertere strøm til spenning, eller vi må gå for IC's ....

Spørsmålet har bare vært besvart i forrige innlegg ...
Vanligvis kan du se ohms lov.

@ Fvm
hva jeg mente er, vil motstand har noen toleranse.så liten endring i motstand produsere store endringen i slipp sin volatge ..i så fall hvilken type motstand kan vi gå for ..
eller
er det noen IC som produserer perfekt resultat

Quote:

liten endring i motstand produsere store endringer i sine slipp volatge

Takk fvm ..

Jeg er ikke meningen det er kritisk, ser jeg for nøyaktig måling ....

hva jeg mente med store endringer i slipp spenningen

hvis R = 250 når jeg = 4mA
V = 1V

hvis motstanden er ikke perfekt, og hvis det er R = 255
Deretter V = 1.020V ...

Dette er proporsjonal ...men jeg skal måle på en måte motstand er 250E ....og ende opp med uncorrect resultat

iallfall jeg skal bruke resistor med god toleranse

takk for ur svar ...

Vijay s skrev:

Takk fvm ..

... hvis motstanden er ikke perfekt, og hvis det er R = 255, da V = 1.020V ...

..
men jeg skal måle på en måte motstand er 250E ....
og ende opp med uncorrect resultat ...
... iallfall jeg skal bruke resistor med god toleranse ...

Dette avhenger av hvor nøyaktig du trenger å være.Kan du løse 20% av ADC-området og oppfylle kravene.Vanligvis må du også fjerne 0-4mA fra utgang.Den beste IC jeg vet er RCV420 fra TI (tidligere Burr Brown).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back