hvorfor bruker Buffer etter ADC

I

itmr

Guest
HI Alt jeg FPGA design ingeniør og jeg har et lite spørsmål til deg - hvorfor bruker op amp som buffer etter ADC den viktigste grunnen til at jeg antar er å øke gevinsten - men noen en toldme at dens gode for datainnsamling og jeg hadde ikke forstått hvorfor?? gjør noen kan hjelpe meg å forstå det? takk u alle

Mener du en buffer forsterker foran ADC? Hva er ADC er sampling rate? Visste du at de foreslåtte kilde impedans for å oppnå full ADC ytelse?

Fvm - Jeg vet at buffer-forsterkeren foran ADC anta å øke gevinsten av inngangssignalet - som kommer fra en sensor fire eksempel. spørsmålet mitt refererer ikke til bestemte ADC eller spesifikke samplingsfrekvens - mener jeg at jeg vil bare vite hva som trengs av produksjonen buffer fire ADC når ADC koblet til FPGA - Jeg antar at det er to grunner - den første er å utligning spenningsnivået (ADC plottet prøver med 3.3V og FPGA anta å få 1,8 v ...) den secound er å unngå enhver mislykkes i FPGA NÅR ADC faild eller noen ting. Visste du har mer grunn til denne utgangen buffer?

Det er en low-pass filter FØR ADC. At det har blitt trukket etter ADC betyr ikke at det er etter ADC. Følg signal flyt.

JayantD du har rett, men det er buffer etter ADC-heter NL27WZ17DF - Se på dette ... den koblet til de serielle dataene som kommer fra ADC

itmr, NL27WZ17DF er en dual ikke-inverterende Schmitt utløst buffer, ikke en op amp. Hvis Vcc (pin 5) av denne delen (ikke vist på skjematisk din) er 1,8, er det brukt som et nivå oversetter 3.3V til 1.8V. Det har overspenning tolerant innganger. Så selv om det drives av 1,8, det vil tolerere 3.3V signal utganger av ADC. Se datablad på [url = http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/104595/ONSEMI/NL27WZ17DFT2.html] NL27WZ17DFT2 pdf, NL27WZ17DFT2 beskrivelse, NL27WZ17DFT2 dataark, NL27WZ17DFT2 view::: ALLDATASHEET :::[/url] Håper dette hjelper, JayantD

Nivå konverteringen av digitale signaler kan være nødvendig i noen tilfeller, men du har spurt etter en op amp buffer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back