Hvorfor bruker vi spor på antennen struktur for å forbedre deres båndbredde?

A

ali110

Guest
Hei der som du vet, bruker vi spor på antennen struktur for å forbedre deres båndbredde. hva det er theoritical resaon thnx

Såvidt jeg forstår går, øker lengden strømmen har å reise på overflaten og dermed utvide hyppigheten av resonans til en annen frekvens svært nær selve resonansfrekvensen, i prosessen, øker impedans båndbredde. Hvis jeg har gått glipp av noe ut, andre brukere av forumet vennlig riktig. Ananth.

Jeg er enig med deg, ananth! og hvis du sporet på overføringsledning kutte strøm, de Hertzian bølgene vil utstråle fra sporet ..

Jeg er enig med deg ananth, men med you'r anaswer, hvorfor vi bruker slots og vi kan bruke unsloted struktur som strømmer kan reise mer enn slot struktur?

Hei Ali, Forskjellen i å bruke en slot og en annen struktur for å øke strømmen er at størrelsen / område av antennen når du introdusere en slot avtar mens hvis du har en ekstra lengde av metall, det bare øker størrelsen. Så, ved hjelp av en slot er gunstig fra størrelsen på antennen synspunkt også. Håper dette besvarer spørsmålet ditt. Ananth.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back