Hvorfor PCB-farge er svart

V

vmanojnair

Guest
Hei Venner, jeg Manoj V, jobber som internet security ingeniør. Jeg har en tvil om Printed Circuit Board. Hvorfor Alle PCB-er i grønn farge? Håper får jeg riktig svar. Takket Manoj V

De Grønn farge er kalt soldermask.They er tilgjengelig i mange farger, inkludert Green & svart. Hensikten er å beskytte Cu lag mot korrosjon og gir god isolasjon.

du kan også ha PCB i svart eller hvit farge. fargen på brettet avhenger av loddetinn maske

Loddetinnet Masken kan være gul eller rød også. Det avhenger av kundens krav. Hilsen

farge aldri påvirke ytelsen til PCB, kan det bli tradisjon!

[Quote = dindeds] De Grønn farge er kalt soldermask.They er tilgjengelig i mange farger, inkludert Grønn og svart. Hensikten er å beskytte Cu lag mot korrosjon og gir god isolasjon [/quote] Viktigst -. Loddetinn maske (som navnet antyder) forhindrer loddetinn fra bro tilstøtende spor og pins. Ikke alle kretskort har loddetinn maske, though. Mange billige styrene i strømforsyningen ikke har det.

Ja, loddetinn maske for å unngå loddepasta i mellom pads kort sammen når passere gjennom bølge eller flyt maskin. Ellers kan PCBA skade som følge av kortslutning når test av jigger. På toppen av loddetinn maske, er det normalt et tillegg hvit maling kalt silketrykk å skrive på den. (Normalt kritiske områder f.eks ic pads regionen, områder kan lett å finne kortslutning) Formålet er å gi tillegg beskyttelse samt viser referanse betegnelse nummer, pcb informasjon osv. Ifølge nyeste europeiske reguleringen de alle MÅ fullfil RoHS kravet.

[Quote = vmanojnair] Hei Venner, Jeg Manoj V, jobber som internet security ingeniør. Jeg har en tvil om Printed Circuit Board. Hvorfor Alle PCB-er i grønn farge? Håper får jeg riktig svar. Takket Manoj V [/quote] Hvis du refererer til fysisk grønn farge av styret, betyr det den er laget av glass-epoxy som er naturlig grønnaktig i fargen. Bakelite pcb er brun og er vanskelig å jobbe med i forhold til skjæring, eller saging det til størrelsen. Glass-epoxy boards på den annen side er enkle å jobbe med og ikke bryte eller flis. Hvis du refererer til sporet-belegg eller film, kan det være enten sort, grønn eller rød. Det er bare fargen på den lysfølsomme filmen og kan i utgangspunktet enhver farge. Men er vanligvis venstre grønn, svart eller rød.

Hei, Du kan ha PCB i mange farger. Takk for alle disse opplysninger.

[Quote = medsalehi] Hei, Du kan ha PCB i mange farger. Takk for alle disse opplysninger. [/Quote] Men for visning PCB som regel bedre å være i svart for kontrasten.

Jeg liker blå også, alle mine kits bruke blå PCB

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back