IE3D stråling mønster utgang

W

winglj

Guest
Hei, alle sammen. Jeg har et spørsmål om IE3D stråling eksport. I PatternView, kan vi høyreklikk og velg "Lagre detalj formatert mønster data" Og ett vindu spretter ut: datatypene har "Total Field Pattern", "E-Plane Field Pattern", "H-Plane Field Pattern", så hva er forholdet mellom disse datatypene og E-phi og E-theta. Og i "Scale Style", det har disse alternativene: "dBi (Gevinst )",...," Lineær (Magnitude )"... Jeg lurer på hva den "Linear (Magnitude)" betyr, er det knyttet til elektrisk felt, elektrisk felt * r ^ 2 (strålingsintensitet) eller skalert elektrisk felt, hvordan kan jeg konvertere dette "Linear (Magnitude)" data til gevinsten data? Thanks.

Hei, Winglj: 1. E-plane er for E-theta, er H-plane for E-phi. 2. Lineær (Magnitudeskalaer) er den absolutte verdien av feltet. hilsen

Hei, Jian. Takk for hjelpen. Bare litt usikker problemet forblir, hva er den absolutte verdien? Er det et kort navn for noe? Thanks.

Hei, WinglJ: Field kvantitet er en kompleks verdi (C = re + j im), absoluttverdien av et komplekst verdi er | c | = sqrt (re * re + im * im). Hilsen.

Ja, Jian. Men jeg tror feltet mengde i langt feltet er også knyttet til sfærisk radius, som betyr at for eksempel E * R ^ 2 vil være mer egnet til å beskrive langt feltet. Så jeg tenker enten i IE3D PatternView utgang, er feltet størrelsesorden definert som E * r ^ 2 for å bli kvitt den radius faktor.

Hei, Winglj: Vi bruker også E-theta, E-phi, E-total å betegne den normaliserte feltet mengder av feltet mønster. Det er proporsjonal E_field * r * r mens det er en konstant som er relatert til om vi bruker gevinst eller retningsvirkning. For å finne den sanne verdien av E-felt med avstand, bør du bruke Rediger-> bølgeutbredelse ... kommandoen for det. Hilsen.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back