Ikke får pcb disposisjon i EAGLE

A

arunbhaskar

Guest
Hei folkens. Jeg lærte eagle Eagle for en video tutorial. Jeg gjorde schematics av min egen krets og lagret den og sjekket for feil og det var ikke noe. Da jeg klikket på "bryteren til bord"-knappen, det gjorde jeg ikke får brettet omriss. Men i opplæringen så jeg, så snart "bryteren til bord"-knappen ble klikket, så jeg PCB skissere med alle delene like utenfor styret. Hvordan får jeg dette? Vennligst hjelp.

Når du har tegnet skjematisk og klikk på "bryteren til bord" det skulle si en ikke eksisterer, vil du opprette den? Si ja! Keith

Jeg sa "ja" når jeg klikket "byttet til bord", og det skapte et nytt styre. Mitt problem er når styret vises i sort bakgrunn, får jeg ikke den faktiske PCB omrisset som er i hvitt. Jeg fikk komponenter med svart bakgrunn, og jeg vet ikke hvor du skal plassere det fordi jeg ikke får disposisjonen.

Skissen er "dimensjon" lag - lag 20 tror jeg. Pass på at man er slått på. Tegn din disposisjon på det laget. Det bør være en standard skissere men jeg kan ikke huske hvor det er definert. Jeg alltid slette den og tegne min egen uansett. Keith

Lag 20 er på og fortsatt ikke får styret. Jeg snudde alle lagene på og fortsatt kunne ikke finne omrisset. Noen forslag?

Bare tegne en skisse på lag tjue. Et rektangel med en liten ledning bredde, sier 0.25mm. Keith.

Thanks. Jeg gjorde som du sa og jeg får det var fikk i opplæringen. Gjør dimensjonene av denne skissere saken på noen måte?

Tykkelsen på linjen som brukes spiller egentlig ingen rolle. Jeg pleier å bruke noe ganske små - 0.2mm eller 0.25mm. Den totale størrelsen vil være hva du vil styret størrelsen å være. Det vil uansett når du gjør ting som Autorouting og feilkontroll (DRC), og når du gjør en kraft fly eller flom fylle det vil stoppe innenfor styrets disposisjon, med en klaring basert på design regler. Keith.

Jeg har ingen problemer med omrisset, men jeg så i noen tutorials som jeg skulle bruke en "net" når du kopler pins, ikke en "tråd", men jeg brukte en ledning og gjorde layout og komponentene er koblet riktig, er det et problem her eller må jeg bruke en "net"? Btw, jeg bruker Eagle 5.4

Hovedproblemet bruke "tråd" i stedet for 'netto' er det vil ikke automatisk legge til veikryss. Hvis du legger dem manuelt så du bør være ok - det bare gjør mer arbeid. Keith

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back