Ikke-programable IC for å utforme en enkel digital klokke

L

Livingston

Guest
Jeg designe en enkel digital klokke krets som skjermens "sec, min, time, om mulig dag måned år" Vennligst foreslå meg non-programable ic og hvis du har noen idé om prosjektet kan du foreslå meg Takk deg.

Hi Tydeligvis kretsen vil være konseptuelt stor. Grunnen er, vil inngangen døgnet du skal bruke være i MHz-området og minimum frekvens du trenger er 1 sek. Så du trenger en passende conter av ekstremt store modulo nummer. Du kan cascade forskjellige tellere i asynkron måte. Derfor en FPGA vil være nyttig, tror jeg. Skriv koden i VHDL eller Verilog eller annen maskinvare beskrivelse språk og bruke en skikkelig grensesnitt programvare. Vennligst la meg vite hvordan du nærmer deg

Hei, Du kan bruke Real Time Clock (RTC) IC-er fra Maxim. Hvis du trenger mer informasjon, ta kontakt med meg. Regards, N. Muralidhara

Ikke programmerbar? Dette er enkel klokke hele kretsen? Eller sagt på en annen ... er dette bare kommer til å vise den nødvendige informasjonen på en skjerm eller går det å levere info til en annen krets? Har du bare ønsker å sette den via enkle knapper? Hva slags skjerm har du?

kan noen poste her klokke schemetics & hex basert på AVR

bruker 555 timer ic og bruke 4 bit telleren å implementere logikk u kan også bruke 4MHz oscillator passerer det gjennom serien av t-Flipflops å få ur egnet frekvens ved hjelp av 4MHz oscillator u kan laget en klokke upto mikrosekunder oppmerksom på følgende: - 2 pin krystall oscillator doesnot produserer klokke av sine egne, men 4 pin oscillator produserer klokke av sine egne dens dyrere enn 2 pin oscillator, men innen rekkevidde

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back