impedans matching. Antenna simulering

G

GVVIN

Guest
Jeg trenger å matche mine antennen til en impedans på 48 - j 148 ohm. (Microchip impedans). Så konjugerte av som skulle være min antenne impedans. Hvordan måle dette? Vanligvis har vi 50 ohm system og vi bruker en 50 ohm port. Kan vi bruke en 48 ohm port i serie med rundt 1 PF kondensator (som har en impedans på ca-j150 ohm @ 950 MHz) og deretter koble antenne for måling. Er det noen annen teknikk. Jeg bruker CST for mine simuleringer. Thanks GV

Er deres en bestemmelse i design for å bruke LC kretser til å overføre impedansen til 50ohm. Dette vil løse det meste av problemet. Hvis ikke gi meg beskjed. Takk,

Hei Din impedans på 48-j148 ohm kan måles med en vanlig 50 ohm system. Normalt du ser på midten av Smith diagrammet (50 ohm), men nå er din match-"point" er bare et annet sted (48 + j148). Det er det samme matchende teknikk som før og det samme når du måler det. Hilsen

Takk for din svar. Jeg prøver å designe en UHF RFID Tag antenne. Den micro chip impedans er 48-j148 ohm. Jeg kan ikke bruke LC matching i faktiske situasjonen. for simulering kan jeg. Ja matching kan gjøres, men hvordan man skal definere en port, hvis jeg bruker en loop antenne, prøvde jeg å representere tag impedans ved hjelp av en serie motstand og en kondensator og matche antennen til det. Jeg kunne ikke finne noen kompleks port også i CST. Håper jeg har forklart min bekymring Takket være klart på forhånd GV

Du kan enkelt simulere porter med impedans har reaktiv deler på HFSS eller ansoft designer. Prøv å bruke Ansoft designer (Studet versjon gratis) Enkel å håndtere for UHF RFID tag simulering.

Du kan matche kompleks impedans også med overføringslinjer i stedet for å bruke LC kretser

[Quote = GVVIN] Forklaring festet [/quote] Hva med mønsteret u brukes på tag antenne?? hvis du endrer mønsteret på et simuleringsverktøy jeg har beskrevet før (overføringslinjer fungerer som kondensator, motstand eller spole), vil du ikke være behov for kondensator og motstand. Så prøv å bruke ansoft designer (SV) draw din antenne mønster og bruk gap kilde. du kan se hva parameteren u trenger med rapporter (S, VSWR, impedans etc.) Lykke til. :)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back