Impedans Matching ...

L

Lord Loh.

Guest
Selv om jeg har bruker begrepet "impedans matching" flere ganger i klassen, så vel som på forumet, beklager jeg at jeg vet svært lite om det. Hva er impedans matching? Hvorfor gjøre det? Hva hvis vi ikke bry seg om det? Hvordan analyserer jeg impedans matchende nettverk? Kan noen hjelpe meg med disse spørsmålene? Jeg skal være takknemlig for noen link eller forklaring eller e-tekst. Takk.

hi impedans matching er å utføre å absorbere refleksjon opprettet av mottakeren side. dette kommer inn i bildet først når interconnect lengden mellom de to gate fungerer som overføring linje som nå er det ikke anta som lumped tilkobling. vil dette trer i kraft først når den elektriske lengden av oppgangen tid er overskride en sjettedel. dermed er det distribuert effekten gjennom lengden. så for å oppnå Faithfull signal nivå u må matche sjåføren impedansen pluss kjennetegn impedans lik mottakeren impedans. Nikhil

[Quote = Nikhil] dette kommer inn i bildet først når interconnect lengden mellom de to gate fungerer som overføring linje som nå er det anta ikke så lumped tilkobling. [/Quote] Betyr dette at det ikke er grunn til impedans samsvarende nettverk i lavfrekvente krets. Jeg forstår at stråling oppstår effektivt bare ved høy frekvens. Eller når linjen er λ / 4 eller så.
vil dette trer i kraft først når den elektriske lengden av oppgangen tid er overskride en sjettedel. dermed er det distribuert effekten gjennom lengden. så for å oppnå Faithfull signal nivå u må matche sjåføren impedansen pluss kjennetegn impedans lik mottakeren impedans.
Beklager ... Jeg får ikke denne delen ... en sjettedel av hva? Er dette bare for kvadrat bølger? Takk.

Jeg tror at impedansen matching er uvesentlig ved lave frekvenser, eller mer nøyaktig hvis linjen lengden er mindre enn λ / 4. Det er derfor i RFIC impedans matchende kun utført på grensesnittet (grensesnitt mellom Rx og antenne eller mellom Tx og antenne eller generelt noe signal går off-chip på RF frekvenser) Det er også derfor en slags impedans matching er nødvendig for telefonlinjer ( Disse opererer ved lave frekvenser, men reise lange avstander) ...

Hva er impedans matching: Bruk en enhet, for eksempel transformator eller emmiter etterfølger krets å matche utgang impeadance av de tidligere kretsen til innspill impeadance av neste krets. Hvorfor gjøre det: Ifølge AC teorem, når impeadances er matchet, maks. strøm fra tidligere krets vil overføre til neste krets. Hva hvis vi ikke bry seg om det: I strømkrets, slik som audio effektforsterker, vil utgangseffekten være lav. I kommunikasjon krets, spesielt i RF krets, foruten av strømbrudd, vil det skape mer problemer, slik som stående bølge, ekko støy ..... Hvordan analyserer jeg impedans matchende nettverk: Hvis jobbe frekvens under / rundt audio frekvens - By trafo matching: Z1/Z2 = N1 ^ 2/N2 ^ 2 By cuircuit: Vennligst henvis til grunnleggende elektroniske bok. Dersom arbeider frekvens i rf serien - Vennligst henvis til mikrobølgeovn lærebok.

vil dette trer i kraft først når den elektriske lengden av oppgangen tid er overskride en sjettedel.
Jeg må legge til denne kommentaren at dette er omtrentlig figur og er en avtale, dermed standarden også, bestemte ingeniører å gå med. Ingenting magisk med det. Ingeniører adlyde standarder. Hvis du lurte på hvor dette nummeret / figuren kommer. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 7 minutter: [/color] [/size] Hvis en belastning (ovnen) har nøyaktig samme konjugat impedans som kilde: Maks effekt til lasten er brukt. Dette er når: kilde impedans er nettopp den konjugerte av impedans.

impedans matchende vanligvis bruker i det høyfrekvente aplifiere design. du kan bruke den matchende for dette reson 1-oppnå maks gain 2-minimum støyen 3-overføre maks turtall for å laste 4-gjenspeiling av eergy er lav og så videre. kan du bruke RF krets design ved Ludwig i EDA bok Last ned for mer informasjon

hei Behovet for matching nettverk oppstår fordi forsterkere, for å levere maksimal effekt til en last eller å opptre på en bestemt ønsket måte, må være riktig terminert på både inn og utganger. Jeg har vist deg et blokkdiagram av en mikrobølgeovn forsterker i filen som har sendt. for å utforme mikrobølgeovn forsterkere og impedans matchende nettverk, se "MICROWAVE TRANSISTOR FORSTERKERE analyse og design" av Guillermo Gonzalez.

impedans matching er at lasten motstanden er lik output motstand kretsen din ... som sikrer maksimal kraftutfoldelse for belastningen din

er det noen bilde om impedans matching? Jeg vil vite hvordan du skal bruke den. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 1 minutt: [/color] [/size] hva er innspill matchende nettverk og utgang matchende nettverk betyr i im.doc? hvordan kan vi designe den?

[Quote = tuza2000] er det noen bilde om impedans matching? Jeg vil vite hvordan du skal bruke den. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 1 minutt: [/color] [/size] hva er innspill matchende nettverk og utgang matchende nettverk betyr i im.doc? hvordan kan vi designe den? [/quote] matching nettverket i det bildet betyr matching krets (som kan være LC eller stub). Denne kretsen prøve å matche mellom inngangsimpedans og 50ohm på inngangen side, utgangsimpedans og belastning (50 ohm) på lasten side. For LC kretser bare det omfatte en serie L og en shunt C eller en shunt L og en serie C. Det er lett å finne ved å bruke smith diagram manuelt eller ved hjelp av programvare.

[Quote = freewilly30] impedans matching er at lasten motstanden er lik output motstand kretsen din ... som sikrer maksimal kraft levering for belastning [/quote] Hvis både belastning (din betyr kilde?) og utgang motstand er reelle tall svaret er JA. I teori og lavfrekvent dette er tilfelle. Men dette skjer i 1% av tilfellene. I de fleste tilfellene (la oss si 99% av dem) disse er ikke reelle tall. Massevis av induktans og kapasitans er innført for å laste / kilde motstand og i dette tilfellet: impedans må være lik konjugerte av kilde impedans. Og hvis de ikke er lik din har å matche det. Hvis du ikke matche det hva som vil skje? 1) Strøm ikke er fullt levert. Strøm er båndbredde, derav hva? Client får for eksempel 80% av han betaler. Han klager og du sparken som inkompetente! 2) Refleksjon av mistet strømmen kommer tilbake vil bli brukt basert på noen propability fordeling regler som støy i kretsen spontant uten din kontroll over den og du har ingen kontroll over det. osv. Så matche det!

Jeg tror det er mer relatert til signal integritet. utgangspunktet, må vi transmitt informasjon, og vi ikke bryr oss om hvis det er spenning, strøm signal eller makt signal. samsvarende brukes til å redusere gjensidig refleksjon. fordi hvis tansmitted informasjon eller signalet er blandet med forsinket reflektert informasjon eller signal, vil du ikke få en ren og korrekt informasjon på mottaksterminalen. gang vil det helt ødelegge signalet. for lav frekvens, lav båndbredde signal, fordi effekten av forsinkelsen er neglegible (den reflekterte signalet er nesten sychronized med inngangssignalet), slik refleksjon ikke bringer noen problemer. det er derfor for operasjonsforsterker trenger vi svært høy inngangsimpedans og vi ikke bryr oss om matching. og informasjonen overføres ved spenning signal og vi ikke bryr oss om maksimal kraftoverføring. men for høy frekvens, er din krets på samme skala av bølgen lengden på transmmited signal, må vi vurdere effekten av forsinkelsen. og vi må transmite signal ved hjelp av strøm signaler. i sammendraget, er EM teori mer nøyaktig. den lumped kretsen teorien er tilnærming som forsømmer forsinkelsen effekt for lavfrekvente eller små circui sammenlignet med bølgelengden.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back