ingen av fingrene i WCDMA RAKE MOTTAKER?

A

amitdegada

Guest
HI! Vennligst noen forklare meg hvor mange antall fingre (minimum), bør jeg bruke for WCDMA RAKE MOTTAKER simulering med skikkelig forklaring? Jeg antar i IS95 tre fingre brukes, har jeg hørt at for WCDMA må vi bruke ni fingre. er det slik?

Hei Amitdegada, tror jeg at svaret på spørsmålet ditt er: antall fingre avhenger fra kanalen. La meg prøve å forklare: den diskret tid impulsive respons på kanalen kunne modelleres med en begrenset sum h (n) = Σ Ai * δ (tn * Ti) i = 1 ... M, Ai komplekse trykk og Ti i-path forsinkelse der hver komplekse trykk verdi Ai beskriver en forplantning banen fra TX til RX. Derfor tror jeg at du kan velge en rake med et maksimalt antall fingre tilsvarer antall kraner M brukes til å modellere kanalen: faktisk med tanke på at den viktigste funksjonen i en RAKE RCV er evnen til å utnytte multipath tuning hver finger på en enkelt bane det er verdiløst å bruke et høyere tall. Tvert om kanalen har N "main" turløyper over M ganger (f.eks stiene preget av abs (Ai)>> enn den andre) kan være tilstrekkelig begrense RAKE fingrene nummeret til N og dermed redusere kompleksiteten på bekostning av litt lavere forestillinger. Hilsen Mowgli

Takk for informasjonen ..... Kan du vennligst utheve om kanalen TAP, dont jeg har konseptet klart. Foreslå noen bok eller materiale for at ......

'Trykk' refererer til hvert "element" vi gir i en sekvens som representerer en FIR filter som representerer en radiokanal. (Jeg håper du vet at vi kan representere FIR impuls / frekvensresponsen for å matche en kanal). Siden i Flat falming vi bare har demping (konstant demping, faktisk), single trykk FIR nok, kanskje springen er -1 denoting noe tap på signalet som går gjennom den -------------- ------------------------------------- groups.yahoo.com / gruppe / telecom_research

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back