Inntrengende, om subthreshold krets design i CMOS prosess

R

rficd

Guest
ALLE, møter jeg et puslespill problem. I spenning tilhenger design, finner jeg mange transistorer i terskelen regionen og ytelsen er god for store strømforsyning variasjon. Ifølge den generelle regelen bør transistorer være i aktivt område. Jeg får det resultat at ytelsen er bedre, mens transistor i subthreshold enn i aktive med den store strømmen variasjon etter at jeg prøve mange ganger. Kanskje det er noe magisk. Vennligst gi meg noen råd på problemet. Eller noen kan laste opp noen design materiale om subthresold circuit design i CMOS prosess. Er subthresold kretsteknikk er populært nå i kommersielle CMOS IC design. Dessuten er subthreshold kretsen robust mens strømforsyningen varierer mye.

Jeg tviler på din kommentar på bedre strømforsyning regulering i sub-terskel regionen. Siden avhenger strømforsyning Støyavvisning hovedsakelig på utgangsimpedans av MOSFET, og utgangsimpedans er uavhengig av operativsystemet regionen og avhenger bare på bias strømmen. Sub-terskel eller svak inversjon (WI) drift er mye brukt på steder hvor de trenger svært lavt strømforbruk. typisk i WI-regionen de MOSFETs er partisk på 1uA, som fører til svært lavt strømforbruk. Prøv å finne noen papir ved professor Eric Vittoz eller Christian Enz å vite mer om Sub-terskelen drift. Prakash.

Subthreshold regionen det ønsker å være god, men i denne regionen transistoren ikke går inn i cutoff regionen i enhver tilstand som er det store problemet for chip designer. Også denne teknologien har et problem å grensesnitt med dagens teknologi.

Siden februar 2011 vil det være tilgjengelig på JSSC design metodikk subthreshold Voltage Referanser, er dens DOI 10.1109/JSSC.2010.2092997

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back