N
nikhilele
Guest
Jeg desgning en IR nærhet sensor for automatisk lysene jeg bruker TSOP1738 som IR-sensor som har under dataformat
hvis vi donot følger dette får vi meget mindre rekkevidde hvis deteksjon Nå er jeg i stand til å transmitt lignende format bruke kontrolleren for nærhet oppdagelse jeg har samtidig oppdage samme mønster som overføres dvs. jeg trenger tung multitasking. Jeg vil bruke samme kontrolleren for å sende og og motta så hvor mye er dette mulig jeg har fått suksess, men er ikke feilfri. Jeg har mindre hastighet og ikke immun mot andre IR kilder som TV-fjernkontroll
Code:
For å skille mark mellom data signal og forstyrrelser signal er bærefrekvens, briste lengde og driftssyklus. Dataene signal bør oppfylle følgende vilkår: • Carrier frekvens bør være nær sentrum frekvensen av Båndpassdesign (f.eks 38 kHz). • Burst lengde skal være 10 sykluser / briste eller lenger. • Etter hver burst som er mellom 10 sykluser og 70 sykluser et gap på minst 14 sykluser er nødvendig. • For hver burst som er lengre enn 1,8 ms en tilsvarende gap tid er nødvendig en gang i datastrømmen. Dette gapet tid bør ha minst samelength som sprakk.