Jeg ønsker å optimalisere denne PCB bruker EAGLE

Q

Qwme5

Guest
Hei er ny i utformingen av alle typer PCB jeg starte mitt design ved hjelp av eagle 5.11.0 Jeg tegner kretsskjema uten problem mitt problem er at jeg skrånende trekke pcb korrekt Jeg lastet opp både av koblingsskjema og PCB diagram dens kinda rotete så jeg trenger ur hjelp til å minimere antall hoppere og optimalisere den generelle ordningen [attach = KONFIG] 59352 [/ATTACH]

Se dette eksempelet: Forresten, bare bruke ett motstand for R3 og R4 ...:-D

Du kan alltid justere noen ledninger. : Smile: Og kanskje det er bedre å ha en kondensator koblet til GND ved pin5 av U4. En standard verdi mellom 10nF og 22nF. Se modifisert diagram.

Det ville være verdt å kjøre ERC på skjematiske og DRC på bordet. Orhtogonal linjer for ledninger gjør schematics lettere å lese. Personlig foretrekker jeg å gjøre eksplisitte strømtilkoblingene til ICs så jeg vil påberope strømtilkoblingene av U2 og koble dem til strøm og jord. Keith.

På den annen side har jeg begynt å spille bare i 5 minutter, men for en god layout trenger mer tid å bruke, og det er vanskeligere å omorganisere noen prosjekt, kanskje for en liten skjematisk som dette er det bedre å starte fra scratch, også fordi noen av kondensatorer pakker må endres for å ta imot store volum for. Det er en jobb å gjøre i mange trinn, med mye tålmodighet og flere versjoner på rømmen. :cool: [attach = KONFIG] 59380 [/ATTACH]

Jeg tror problemet med det opprinnelige oppsettet (annet enn sporene var altfor tynn) var komponenten plassering. Som mister_rf har gjort, re-arrangere komponentene gjør ruting langt bedre. Keith.

gutta jeg virkelig dont vite hva jeg skal si takk u veldig mye spesielt mister_rf jeg skrånende funnet noen ord for å uttrykke min takknemlighet til ui er akkurat jobber i det siste bordet u har laste det opp til meg som er V5 tusen takk alle u My Regards

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- innlegg lagt ved 00:35 ---------- Forrige post var på 00:23 ------- ---</span></span>
etter å ha sjekket styret virker det som om u glemmer å koble 5V til RS232 og monostabilt

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">-------- - Post lagt ved 00:39 ---------- Forrige post var på 00:35 ----------</span></span>
67_1311784728.jpg

Det er en airwire på Q1 basen men 5V synes tilkoblet. Som jeg nevnte tidligere, du virkelig trenger å kjøre ERC på skjematisk - det vil påpeke tegningen feilene du har. Du har også noen unødvendige veikryssene i ganske mange steder - runde Q1, Q2, D6, D7, U2C, R2 og D4. Keith.

Det er ikke min feil ... ;-) Ja, det gjorde jeg ikke sjekke alle detaljer, men du glemte å sette på i første omgang. Uansett, gi meg noen minutter, jeg gjør alle nødvendige korrigeringer. Hvis du er fornøyd med dette bare å trykke''tommelen opp''knappen. :-D

Så, og en endelig versjon, ikke den beste, bare den siste versjonen. For eventuelle problemer du får pengene dine tilbake. :-D

beklager mister_rf jeg funnet en annen feil, og jeg korrigere dem alle nå er å gjøre styret igjen kan u ta en titt og fortelle hvordan jeg går til nå

mmm jeg har koble nesten alt, men det fortsatt noen ledninger jeg dont vite hvordan du kobler dem kan u plz se dette forumet

La oss se hva som er''problemene''i den modifiserte schematics. [LIST = 1] [*] Må ha denne kondensatoren, Hvis du ikke ønsker det, gjør rett og slett ikke bruke den. [*] Jeg har bare endres rekkefølgen av portene, ingen problem av design funksjonalitet. [*] Jeg har forandret pakken for denne kondensatoren [/LIST]

4. Ingen behov for R3, R3 | | R4, så bruk bare R4, kan du velge senere den riktige verdien 5. Ikke viktig hvis R2D4 koblet til''12V''istedenfor''5V''. Seks. Ikke viktig hvis R8 koblet til 12V i stedet til 5V strømforsyning.

Og etter min mening må du kanskje bruke en ekstern strømforsyning, så jeg har plassert nettopp i tilfelle en ekstern hovedkortet pluss en diode. Se PCB styret vedlagt.

Mister_rf jeg virkelig skrånende finne de riktige ordene til å takke u takke u veldig mye u hjalp meg så mye

Forresten i dette programmet, prøv å erstatte 1N4001 serie dioder med noen raske veksling diodes serier som BA157/BA159 / UF1001/UF1002/UF4002/UF4004 eller noen Schottky dioder.

Jeg har ett annet spørsmål akkurat nå er jeg jobber på et annet prosjekt og jeg ønsker å lage et dobbelt lag PCB bruker eagle hvordan kan jeg gjøre dette

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back