Jeg trenger å løse denne ligningen. IM1

J

jc2

Guest
Jeg trenger å løse ligningen av figuren. Jeg trenger å få IM1 som en funksjon av de andre objektene Behage hjelpe meg, hvordan kan jeg løse denne likningen?, Hvor kan jeg løse det? dette er ligningen av figuren x = IM1, og f = λ, den symbolske gjenstander av ligningen er: x kp WL VDD av r1 veb1 r2a2 r2a1 veb2 r2b2 r2b1 vt f vo Er en ligning Hjelp meg takk

[Quote = jc2] jeg trenger for å løse ligningen av figuren. Jeg trenger å få IM1 som en funksjon av de andre objektene Behage hjelpe meg, hvordan kan jeg løse denne likningen?, Hvor kan jeg løse det? dette er ligningen av figuren x = IM1, og f = λ, den symbolske gjenstander av ligningen er: x kp WL VDD av r1 veb1 r2a2 r2a1 veb2 r2b2 r2b1 vt F er en ligning Hjelp meg takk [/quote] Det er programvare oppkalt FEMLAB for å løse vanskelige ligninger selv om jeg personlig ikke vet hvordan den skal brukes. Men du kan prøve det.

Hei jc2, gruppering vilkår, får du en tredje orden (kubisk) ligningen i x. Dette kan løses ved standard metoder. Hilsen Z

Hei, Kan u beskrive problemet klart ... for meg virker det IM1 er allerede en funksjon av VDD, vt osv. ..

eda_freak: ligningen som jeg viste er Im1 som en funksjon av VT, vbe1, Im1, .......; men jeg ønsker ikke Im1 som en funksjon av Im1, jeg vil Im1 som en funksjon av de andre objekter: vt, vbe1, vbe2, r1, r2a2, etc. ...... bangash, hvordan kan jeg løse denne likningen i matlab? takk

Mener du at du vil at andre variabler som en funksjon IM1? Og du ønsker et program som kan hjelpe deg gjøre det? I så fall gjør den TI-89 kalkulator noen skikkelige symbolsk stuff (men du bruker massevis av variabler) ... Hvis du er virkelig desperat og har ingen andre alternativer, kan du tilbringe en halv time å skrive i hele ligningen i hjemmet vinduet ved hjelp av "løse" funksjon som dette: å løse (IC1 = (1 / 2) Kn '(W / L )...., Vt) I dette tilfellet ville det prøve å løse for Vt ... jeg har gjort noen sprø ting bruker TI89 ... det tok alltid for meg å både skrive det i og for det å spytte ut et svar .. ingenting så ille, men det kan bare fungere. Ellers har MATLAB (mye bedre egnet for jobben) ... noen symbolsk operasjoner inkludert noe som ligner på den løse funksjon i TI-89 ... Her er en link: http://www.mathworks.com/access/helpdesk/help/toolbox/symbolic/ch14.html Jeg har studenten versjon av Matlab og symbolske ting synes å fungere. før du kan gjøre noe løse du har å fortelle Matlab at du vil at variabelen i symbolsk (vers vektor) form .... linken viser noen eksempler Lykke til og håper dette hjelper.

doucadio og bangash, jeg prøvde å løse denne ligningen med MATLAB (løse), men jeg kunne ikke, behage hjelpe meg, si meg hvordan å løse denne ligningen, og hvis du ønsker å løse det jeg ville takke deg ..... ............ takk

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back