Kan du bruke FR4 laminat i L-band (1-2 GHz)?

E

elec350

Guest
Hei RF mans! Hva er din mening om bruk av FR4 laminat i L-band (1-2 GHz)? Kan det føre til problemer? Jeg har designet en PLL som dekker frekvenser i L-band og brukes FR4 for å gjennomføre det, men det fungerer ikke skikkelig. Jeg har vurdert flere sannsynlige problemer, men det har problemet ennå. May bruker FR4 forårsaker problemet?

Ikke generelt. Du har noen ekstra tap, burde være et problem bare med høy Q planar strukturer. De fleste 2,4 GHz-enheter, WLAN, Bluetooth, hva bruker FR4, tror jeg.

Jeg er enig, for enkle strukturer, kan du bruke FR4 opp til ~ 4 GHz. Men, du fortsatt trenger å være veldig forsiktig med bord layout regler! Du trenger 50 ohm linjer, en god grunnplan, utmerket kondensator forbi, etc.

Men, du fortsatt trenger å være veldig forsiktig med bord layout regler!
Absolutt! Dette er ikke særlig FR4, men mest sannsynlig problemet, når en design svikter.

Den viktigste begrensning for bruk av FR4 baserte materialer i MW frekvenser er den høye materielle tap. Hvis du trenger å designe lave tap (så høy Q) planar distribueres kretser (koblere, resonatorer ...) dette materialet er ikke den mest effektive en. I applikasjoner der du bruker små lengde overføringslinjer (for eksempel i en mobiltelefon) den lave kostnaden av dette materialet er en nøkkelfunksjon. Jeg håper det kan hjelpe. Mazz

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back