Kan du laste UNIX på windows maskin uten unix server?

V

vijaytanjore

Guest
Hei vennen jeg har en tvil om det er mulig å laste UNIX i Windows-miljøet uten unix server om vi har noen utilitiy jobbe UNIX i Windows-miljø Vijay

prøver å søke 'VMware', 'virtuell maskin "i google-søk eller noe annet

virtualPC bare for Windows OS på x86 .. VMware er bedre verktøy, jeg noensinne bruke winXP + vmware (RH8) og jeg finner hspice i VMware Linux ca 70% hastighet enn host win32 hspice

Jeg vil vite en ting. Ved hjelp av en virtuell maskin kan vi kjøre et operativsystem. men hvordan installerer en litt programvare på den eller lagre filen laget i en emulert miljø? folk som har jobbet på emulerte miljøer ber dele dine erfaringer på disse. takk

[Quote = EcraZ] Jeg vil vite en ting. Ved hjelp av en virtuell maskin kan vi kjøre et operativsystem. men hvordan installerer en litt programvare på den eller lagre filen laget i en emulert miljø? folk som har jobbet på emulerte miljøer ber dele dine erfaringer på disse. takk [/quote] bygge opp en ftp server i Windows, kan u overføre filer fra virtuell maskin til ur-server, bør u angi forskjellige IP for ur virtuell maskin ofcouse.

[Quote = EcraZ] Jeg vil vite en ting. Ved hjelp av en virtuell maskin kan vi kjøre et operativsystem. men hvordan installerer en litt programvare på den eller lagre filen laget i en emulert miljø? folk som har jobbet på emulerte miljøer ber dele dine erfaringer på disse. [/quote] coLinux + Debian har full tilgang til nettverket, så [color = black] h [/color] ttp, ftp, osv alt arbeid, inkludert Debian pakken nedlasting / installere mekanisme. Også jeg "montert" en av mine Windows delte mapper i / mnt. Nå begge OS-er har enkel tilgang til en felles katalog.

Hei, jeg tror det er ikke en god ide å kjøre Unix på Windows. Du vet at Windows ikke er stabil. Og Unix, men er en mer stabil plattform. Kjører Unix på Windows, vil gå tapt den største fordelen med Unix. treebear

Du kan installere Unix-programmet i VM miljø. Filen du generere i VM er ikke accessble til Windows direkte. Jeg er ikke sikker på om det er mulig å acees filen gjennom samba. Men kan du sette filen inn i et nettverk sjåfør og la Windwos tilgang til nettverket sjåføren.

hei hvis u ikke allerede vet at du kan ha begge systemene installert på ur PC, ved hjelp av en bootloader, en holdning jeg anbefale for deg ... men du kan bruke Cygwin fra RedHat, som emulerer rask nok, vel de raskeste vinduer tillater det, men det ofrer noen funksjoner, generelt du should't bruker i applikasjoner knyttet til sikkerhet er det aslo linje det er fortsatt ny, og VMware som emulerer hele PC det fungerer ganske bra, men forbruker ressurser selvfølgelig, og det er MinGW og MSYS av gnu, men litt kjedelig å installere, og mange av hvilke deler som inngår i Cygwin www.cygwin.com www. mingw.org http://freshmeat.net/projects/line/ www.vmware.com

Hei hvis du ønsker å bruke Unix som Os på PCen, og å bruke Windows OS på samme tid så kan du enten installere en "virtuell maskin" på vinduer som gutta foreslått (som VMware eller Virtual PC), eller du kan " dual boot "både Windows og Linux (eller Unix). Noen Linux distribusjoner hadde en oppstartbar evne, mener jeg at du kan oppstart ur PC med dem uten å installere OS (som knoppix og Damn Small Linux), du trenger bare å sette cd på ur-stasjonen og start maskinen for å få PCen fungerer bruker Linux OS. Også hva som er bedre er å installere både operativsystemer (Windows og Linux) i din PC, er det svært enkelt å gjøre dette, bare gå og gjøre noen søk på google for å få alle detaljer om denne saken

Mitt system har 1GB minne. Tror du det er nok til å kjøre MS Virtual PC? Takk.

På grunn av Windows defaults, kan CoLinux bare være full nettverk (eller et nettverk i det hele tatt) hvis ethernet er aktiv på Windows (dvs. tilkoblet). Hvis ikke, kan du ikke se selv dine egne Windows fra Linux, eller Linux fra Windows. CoLinux har har en praktisk grense på 82Mb RAM, på grunn av Windows feil. Fra hverandre at det er et utmerket produkt for å kjøre servere som Apache (RAM er en hindring her hvis du legger det for mye). Kvakksalver [size = 2] [color = # 999999] Lagt etter 2 minutter: [/color] [/size] En liten advarsel om Virtual PC. Beware! Det er en Micro ** myk produktet. Er ikke M * S kampene Linux? Så hvorfor i all verden skulle det la Linux til å kjøre på OS sin med sin virtuelle maskin, om ikke å vise, ved å unnlate, vel, at Linux er ustabil, etc? kvakksalver

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back