Kan du laste UNIX på windows maskin uten unix server?

[Quote = EcraZ] Jeg vil vite en ting. Ved hjelp av en virtuell maskin kan vi kjøre et operativsystem. men hvordan installerer en litt programvare på den eller lagre filen laget i en emulert miljø? folk som har jobbet på emulerte miljøer ber dele dine erfaringer på disse. takk [/quote] Bruk "Del Folder"-funksjonen følger med VMware eller Virtual PC. Ved å bruke den, kan du dele en felles mappe mellom master OS og Guest OS. Dermed kan to OS tilgang til samme fil.

Du kan bruke noen av de ulike måter å ha flere OS på ett system. 1. Bruke VMware Et godt alternativ som VMware finnes både for Linux og Windows. Du kan direkte surfe på nettet i VMware hvis systemet er koblet til Internett ved hjelp av bro / NAT nettverk. Du kan dele filene med verten OS med en. delingsmappene (trenger INSTALLASJON av VMware Tools) b. en FTP-server som kjører enten på verten av gjest (virtuell) OS. c.. du amy også bruke din physcial driver for gjeste-OS (anbefales ikke) Ulempen er at det ville kreve mye systemressurser for å kjøre gjesten OS relativt jevnt. Selv da hastigheten på programmene i gjeste-OS er relativt treg. 2. Bruke Cygwin Ikke som generisk løsning som VMware. Selv om det er lett og rask. Den grunnleggende hensikten Cygwin er å kunne kjøre xNIX applikasjoner i vinduer environement. 3. BootManager å velge Amond flere OS ved oppstart tid Den beste hvis du ikke trenger å bruke to OS samtidig. En OS når du kjører kan acces normalt drevene på den andre OS. 4. VirtualPC er bare et annet verktøy som VMware.

Si bruker vi "BootManager 'for å velge ett av følgende operativsystemer: WinXP og Linux. Når vi logger inn Linux, tror du vi kan få tilgang til filer som er opprettet i WinXP system? Takk.

bruke en vitual PC-programvare kan kjøres i Windows. eller du kan bruke overskride eller x-win.

kan du bruke winlinux også det er easly installeres på vinduene ..

Selvfølgelig kan du tilgang til de filene som er opprettet i WinXP, er problemet den typen fordeling typen du har, mener jeg hvis du har NTFS-partisjon (den felles sak), kan du lese filene, men u kan ikke skrive i denne partisjonen (WinXP kunne krasje), men hvis u har en FAT partisjon vil det ikke være noe problem. Så jeg anbefaler å lage en partisjon som er felles for både OS (jeg mener FAT32 for eksempel)

Du kan bruke overskride eller x-win, og du kan sette filen inn i et nettverk sjåfør og la Windwos tilgang til nettverket sjåføren.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back