kan jeg grensesnitt GPS, GSM og en minnebrikke til et enkelt PIC?

G

Gokul_India

Guest
Jeg har planlagt å innføre fartsgrenser i ønsket sonene .. RF metode å gjøre dette allerede er tilgjengelig .. Men, ønsker jeg å gjøre det ved å prøve den med GPS .. GPS-posisjonene til fartsgrensen soner og også den nødvendige fartsgrenser bør lagres i minne chip (som en database) .. GPS-posisjonen til å kjøre bilen overvåkes kontinuerlig og sammenlignes med den allerede tilgjengelig database .. GSM er brukt for noen updatings i fartsgrensen data ... Så, jeg trenger å interface GPS, GSM og en minnebrikke til en PIC mikrokontroller (16f877a) .. Er det mulig? hvordan du gjør det? hva all kommunikasjon skal jeg bruke til disse grensesnitt moduler og hva alle pinnene skal jeg bruke ...

Er det praktisk ... Jeg forstår fra uttalelsen bør alle bilen har GPS, eller hvordan dette begrepet er brukt i prosjektet ... i dont får bilde hvordan du kan bruke GSM og GPS for ditt formål ..........

GSM og GPS begge bruker UART. Så, trenger PIC med 2 UART. PIC16F877A har en UART. Det er også mulig å gjøre UART programvare, men det er også vanskelig. Jeg har prøvd. Enkel måte, finne andre PIC med 2 UART.

Gokul, Hvis du snakker om GPS-mottaket og budskap sender gjennom GSM, kan du sikkert gjøre det med én UART. Hvis det å motta og sende meldinger med GSM og mottar signaler via GPS. du kan fortsatt gjøre det med mindre endringer i maskinvaren, med tanke på at du enten kan lese GSM eller GPS og et gitt tidspunkt ikke begge. Hvis du trenger begge og på nesten samme tid. Jeg foreslår at du skal ha litt smell alternativ med noen andre IO pin. Såvidt minnet går, kan du bruke en intern blits eller EEPROM. Gjennom kravet ditt er jeg gjetter at det er mer av en ingeniør-prosjekt og dermed minnet jeg foreslo bør være tilstrekkelig. Hvis du fortsatt trenger mer legge til en I2C EEPROM. Alle Best. Hilsen Sachin

Hei Kanskje ingen har prøvd litt banging metode, og for det meste diskusjon basert på hva de leser i bøker ... Det er veldig vanskelig å få baudrate på 4800 og oppover ... Hovedsakelig bit banging er implementert for overføringshastighet mindre enn 600bps .............

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back