Kan jeg sjekke motta status ved polling i 8051 når alle interrupts blir maskert?

M

microlab

Guest
hai alle hva som vil skje når jeg blocak alle avbryter EA = 0 og mottar data til SBUF? etter at alle nødvendige innstillingen for seriell kommunikasjon kan jeg sjekke motta status ved polling? som på denne måten HER: JB RI HER vil det fungere fint? i dette tilfellet på grunn av alle avbrudd er maskert, håper jeg at jeg kan starte mitt program fra stedet 0000h er det slik? ml

Konseptuelt, kan du bruke polling istedenfor avbryter ved å sjekke status biter.

Hei, første du må fortelle oss hva er din arkitektur. alltid når en reset skjer Program counter-eller instruksjon counter eller instruksjon pekeren henhold til arkitektur-vil peke på reset adressen. så du må starte fra denne adressen. på denne adressen kan du sette et hopp instruksjon for å hoppe til en adresse i instruksjon minne du trenger. du må være familier med linker. Jeg tror at gnu linker noen alternativer for å indikerer starten adressen i minne Salam Hossam Alzomor www.ig.org

alzomor skrev:
første du trenger å fortelle oss hva er din arkitektur.
alzomor, er microlab tar ca 8051, han nevner EA , SBUF etc som er 8051 flagg og register. microlab, med EA = 0 alt interrupts er deaktivere, avbryter vektor område (programminne 0x003 til 0x002B) er gratis for bruk, kan du plassere koden din der borte! Uten å avbryte, må du meningsmåling mottatt serielle data med
Code:
 HER: JB RI, HER

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back