Kan noen løse dette problemet

I

isuranja

Guest
1) 6x ² +6 +7 x ÷ 2x 1 2) 3x ³-5ab 2 b ² ÷ 3x-2 Regards, Isuranja

[Quote = isuranja] 6x ² +6 +7 x __________ 2x +1 og 3x ³-5ab 2 b ² ____________ 3x-2 Regards, Isuranja [/quote] Løs det først og vis bruke løsningen. Hvorfor er for lat til å studere og gjøre det selv?

Men det gjorde jeg ikke forstår mye om isuranja problem. Det er to fraksjoner:? og ingen forklaring!

[Quote = heo83] Men det gjorde jeg ikke forstår mye om isuranja problem. Det er to fraksjoner:? og ingen forklaring! [/quote] Jeg omarrangert det. Jeg tror du kan undersatand nå. Regards, Isuranja

[Quote = isuranja] 1) 6x ² +6 +7 x ÷ 2x 1 2) 3x ³-5ab 2 b ² ÷ 3x-2 Regards, Isuranja [/quote] Bruk syntetisk divisjon. ELLER hvis du ønsker å få røttene:

[Quote = isuranja] 1) 6x ² +6 +7 x ÷ 2x 1 2) 3x ³-5ab 2 b ² ÷ 3x-2 Regards, Isuranja [/quote] Mener du (6x ² +6 +7 x ÷ 2x +1) eller ( 6x ² +6 +7 x) ÷ (2x +1)? (3x ³-5ab 2 b ² ÷ 3x-2) eller (3x ³-5ab 2 b ²) ÷ (3x-2)?

1) (6x ² +6 +7 x) ÷ (2x +1) 2) (3x ³-5ab 2 b ²) ÷ (3x-2) Hilsen Isuranja

Løs for hva? Du ønsker å gjøre faktorisering? Det er umulig som det ikke er noen felles faktorer.

[Quote = steve10] Løs for hva? Du ønsker å gjøre faktorisering? Det er umulig fordi det er ingen felles faktorer [/quote] Det er en måte å gjøre dette enda ikke vanlig factors.The gitt svar på første en som følger, Quetioant -. (3x +2) Resten - 4 Jeg vil vite trinn som får dette svaret. Regards, Isuranja

Har du noen gang sett polynomial lang divisjon?
Code:
 2x - 1) 4x ² + 7x + 1 (2x + 4,5 - (4x ² - 2x) -------- 9x + 1 - (9x - 4.5) -------- 5.5

[Quote = isuranja] [quote = steve10] Løs for hva? Du ønsker å gjøre faktorisering? Det er umulig fordi det er ingen felles faktorer [/quote] Det er en måte å gjøre dette enda ikke vanlig factors.The gitt svar på første en som følger, Quetioant -. (3x +2) Resten - 4 Jeg vil vite trinn som får dette svaret. Regards, Isuranja [/quote] ok, vil jeg gi deg en snarvei for nummer 1: Her er det å få resten (snarvei), 6x ² + 6 + 7x = resten

(6x ² 7 x +6): (2x +1) Første trinn: (6x ² 7 x): (2x +1) = 3x - (6x ² 3 x) --------( 4x +6)

Etter en tur på stranden (05/01 er Labour Day, vet du), er jeg tilbake og nå forstår jeg hva du vil. IanP, glenjoy og tkbits ga deg sine forklaringer, og jeg vil gi deg min. Du kan følge eventuelle så lett å forstå for deg. Det er to måter å få samme resultat. For det første bruker polynom divisjon: (jeg bruker den første divisjon for eksempel) (6x ² +6 +7 x) ÷ (2x +1) a) ta (6x ² ÷ 2x), vi har 3x b) med 3x multipliserer (2x 1 ) tilbake har vi (6x ² + 3x) c) (6x ² +6 +7 x) - (6x ² + 3x) da vi har (4x +6) d) så tar 4x dele 2x vi har 2 e) 2 multipliseres (2x 1 ) tilbake vi har (4x + 2) f) (4x +6) - (4x + 2) = 4 dette er påminnelsen. g) og (3x + 2) er kvotienten Sorry for bruk av flere innlegg! Men dette illustrerer min idé. Ved hjelp av denne metoden kan du løse mer komplekse divisjon som dette

Jeg tror disse to eksemplene nok til å illustrere ideen. Den neste metoden er svært rask og enkel å gjøre med to hender (), men det kan bare brukes hvis graden av polynomet divisor er ONE. Jeg vil nevne til Hornor ordning (det høres likt Hornor, sjekk denne stavemåte for meg, og si unnskyld til Mr. Hornor fordi jeg ikke kan skrive akkurat navnet hans) Du bare bruke koeffisientene til polynomet funksjon. Se forklaring nedenfor:

Se forklaring nedenfor: a) dra ned det første tallet (i dette eksempelet har vi 6) b) får -1 / 2 multipliser det antall vi dra ned tidligere (6) og legg til neste koeffisient av delt multi-nomial (vi har 7 her) å ha 4: (-1 / 2) * 6 +7 = 4 c) bruke samme mønster fra nå av. Få -1 / 2 multipliser til nummeret du fant tidligere trinn (4) og deretter legge til neste koeffisient: (-1 / 2) * 4 +6 = 4 Husk at de manglende koeffisientene i multinomisk erstattet av nuller. Dermed f (x) = 4x ^ 4 +3 x 2 f (x) | 4 0 0 3 2 Vennligst svar hvis det er noe som ikke er klart.

Jeg tror for problem nummer to, hvis det er nødvendig for å finne verdier av a og b, jeg tror resten må gis.

Vel, ... nesten rett .. Tror du ikke resten av problemet 2 bør være: 4 / 9 +2 b ²-5ab

Jeg var jus spilte djevelens advokat ... Dine svar er 100 +++++% korrekt ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back