kjøretøy sporing system

N

narithota

Guest
Hei Jeg gjør kjøretøy sporing SYSTEMET.for dette prosjektet iam planlegger å bruke GSM (MC37i) og GPS (ET318XC) moduler. Kan noen kropp gir informasjon om hvordan du grensesnitt disse moduler med mikrokontroller. Hilsen Nari

bruker 8 bit controller, bruke relé å veksle mellom GSM og GPS. Les GPS-data og sende det via GSM. Hvis du bruker kontrolleren med to UARTs så kan du koble det til indicidual UARTs og bruke den. Begge bruker seriell kommunikasjon grensesnitt .. dette prosjektet er lett tilgjengelig i 8052.com nettside

Hei takk for svaret jeg fikk prosjektet relatert til GSM / GPS-prosjekt Vennligst send meg linkene om hvordan grensesnitt GSM / GPS-moduler med UC Regards Nari

Som sagt tidligere, sin enkle seriell kommunikasjon. det er mange tråder i dette forumet, hvis du søker vil du få din løsning, jeg har allerede besvart i mange tråder sammen med krets diagram og kode. og PCB layout.

Hi GSM (MC37i) er GSM-modul med ut TCP / IP-protokollen. Mitt program er å finne bare plasseringen av objektet og sende SMS til user.For dette programmet TCP / IP er nødvendig eller ikke. Hilsen Naresh

Fra hvor kom TCP kravene komme nå .. Jeg tror du ikke kjenner kravene i prosjektet i det hele tatt ...... Forventer folk her til å gjøre hjemmet ditt arbeid helt fra krav. Jeg vet ikke når alt er gitt, hva er problemet du står overfor ... Jeg håper du vet hvordan du søker i forumet .... Første søk og deretter komme tilbake med din tvil heller enn ufullstendige opplysninger om kravet ditt .. nylig jeg postet hele prosjektet av kravet ditt.

Hei Jeg har sett databladet GSM modules.Some moduler ha TCP / IP stack og noen moduler som ikke har TCP / IP stack. Egentlig er jeg ny i ledning mindre teknologi. Vennligst foreslå hva er parametre jeg må vurdere når du velger GSM modules.In NET jeg har sett MC37i, MC35i, SIM340, SIMCOM508 GSM moduler. Takk. Hilsen Naresh Hilsen

Ikke få forveksles med TCP / IP .. Den vil bli brukt når du trenger GPRS oppsett. Akkurat nå dine krav ikke trenger det. så alle GSM-modem vil gjøre jobben for deg. bare ikke bry seg om TCP / IP. nedlasting på kommandoer fra nettet, som jeg ikke klarer å feste den. prøver å leke med GSM-modem i HyperTerminal. du vil få noen anelse om hvem det fungerer og hvordan AT-kommandoer fungerer. Deretter Interface GPS til HyperTerminal med riktig overføringshastighet innstillinger og se om GPS-data kommer på terminalvindu. Når du gjør dette kommer tilbake for mer hjelp .. i tilfelle Ikke du får noen effekt kan du legge det ut her.

Takk kul svarer tiden jeg søker etter maskinvare, hvis noen tviler jeg på vil komme tilbake til deg. hilsen Nari

besøk [url = http://www.NSKElectronics.com] NSKELECTRONICS [/url] [url = http://www.SUNROM.com] Sunrom Technologies, Din Kilde for Development [/url]

Jeg anbefaler deg: sim548/508. Den inneholder GSM og GPS i en chip. I mitt land det ikke er cheep men det er upålitelig. UART kommunikasjon (GPS tx rx og GSM tx rx) Jeg gjør sporing enheten på atmega664p (2xuart).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back