konvertering av negative reelle tall ............

P

pinkyvidya

Guest
Noen behage hjelpe meg i å konvertere et negativt reelt tall å ha både heltall og brøk del i binær og fortelle meg en metode for å multiplisere en reell konstant med en negativ desimaltall i binær .... jeg trenger konvertering i fast punkt format ... .. takk på forhånd ..... For eksempel: 1: hvordan å konvertere -3.675 inn binære 2: formere 34 og -0,75 i binær

En måte er å konvertere det til flyttall notasjon. Da vil du ha en mantisse (signert eller ikke) og en eksponent. Konverter mantissas til positive tall og holde sporing av signaler. Deretter kan du mangedoble mantissas og arbeidet med eksponentene for å få resultatet. Til slutt beregner de endelige tegnet. Dine resultater vil være i flyttall format. Du kan arbeide på dem for å gjenopprette dem til binær notasjon (med noen trunkering) hvis du vil. Denne oppgaven er meget enkel å utføre hvis du bruker en C kompilator. Alt du trenger er å erklære din variabler som "flyter", og det endelige resultatet som "int". Hilsen

Takk for svaret .... men jeg trenger konvertering i fast punkt format siden jeg jobber med fast størrelse .... også jeg trenger å vite hvordan du bruker Verilog å representere det ....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back