Lav frekvens oscilloskop?

W

walters

Guest
Når jeg overvåke en lavfrekvent oscillator eller bruke en funksjon generator som er satt fra 1..) 0,05 Hz til 30 Hz 2.) 0,1 Hz til 25 Hz 3.) 0,2-12Hz 4.) 0,25 8Hz A.) Hvorfor gjør en Analoge oscilloskop bruke et blinkende Blinkende prikk og ikke bruke en stødig sinewaveform som du kan visuelt eller grafisk ser, så du kan måle periode / tid kurven? B.) Hvorfor ikke en Analog oscilloskop la lavfrekvente være måle mer tydelig i sanntid? C.) Hva ville u ha til å endre i en Analog oscilloskop for å gjøre lav frequencys på teser spenner mer visuelt i sanntid? D.) Hva slags oscilloskop måle lav frequencys bedre, som kan gjøre den i sanntid? (Så det ikke blinker eller Blinkende en prikk)?

En analog oscilliscope er faktisk veldig god på viser lavfrekvente data som det er å vise det i sanntid som den endres. Spenningen fra kretsen kontroller en bjelke som går over ansiktet av omfanget innsiden av skjermen er belagt i fosfor og når elektronstrålen kommer i kontakt med skjermen den gløder, derav den lille beveger prikken sett på lav frekvens. Det er fortsatt en prikk på høy frekvens det er bare at det er forfriskende så raskt ythat at fosfor gløden ikke får sjansen til å falme. Det har vært lenge siden jeg har brukt en analog omfang slik at jeg kanskje mangler et triks her, men hvis du slår intensiteten opp så høyt som mulig sporet vil ta litt lengre tid å visne bort, og du kan være i stand til å skimte hele signalet veldig svakt på skjermen. En digital omfang samples signalet slik at det ville vise hele signal men selv ved lave frekvenser er det ikke så nøyaktig som en analog omfang bare mer praktisk.

Hvis du slår av lysene i rommet, kan du se hele waveform glødende svakt. I den analoge omfang dager, brukte vi lagring scopes å vise treg eller single-sweep bølgeformer. En lagring omfang har en smart utformet CRT med justerbare utholdenhet. Bare skru opp utholdenhet knotten, og den bølgeform forblir glødende på skjermen så lenge du ønsker. Det var svært nyttig for den langsomme feie prisene i prøvetaking scopes, TDR, og spektrumanalysatorer. Jeg bruker fortsatt en mange-GHz prøvetaking TDR i en gammel Tektronix lagring omfang stormaskin. I dag, digital scopes lagre bølgeform i minnet, og vise den i forskjellige praktiske måter.

Hva u mener med en single-feie bølgeformer? hva er det? Hva er gjennomsnittlig TDR? Men hvorfor kan ikke en vanlig analog oscilloskop vise lav frequencys? Det viser ikke lav frequencys så du kan se "hele" bølgeform samtidig i sanntid, hvorfor er det? Hva er dette "Persistence"-parameteren gjør i oscilloskop? (CRT med justerbare utholdenhet) Hva triks er det å vite når du bruker et billig analogt oscilloskop når man måler lave frequencys tid / periode målinger?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back