LC VCO design ved hjelp av tråkkfrekvens

S

saber890

Guest
Er det noen tutorials, eller trinnvis guider som kan være til hjelp å designe, eller snarere sette togheter en LC VCO? Jeg ønsker å gjøre en VCO med så godt som mulig lineære egenskaper, lav jitter, og helst lavt strømforbruk. Jeg slags vet hvordan å bruke ulike analyser til kretser (med tråkkfrekvens), men å komme dit, trenger jeg å vite hvordan du best kan sette LC VCO komponenter togheter, og hvilke verdier skal gjelde for komponenter (L, C, og R er den semi dirigenter (CMOS), spenning, etc.) Størrelsen og hvilken konfigurasjon som skal brukes for Varactor, for å få et bredt tuning rekkevidde. Er det noen LC VCO schematics i tråkkfrekvens tilgjengelig for visning, testing? Jeg trenger å få en over alle understaning av hvordan de ulike komponentene fungerer togheter .... hilsen-Saber

For VCO simulering, kan du referere til spectrerf i openbook av tråkkfrekvens For skjematisk, kan du referere til boken om rf design. Prøv å endre verdien om VCO og finne det du ønsker.

I tråkkfrekvens ic design verktøy, det er en prøve for hvordan man skal simulere differensial LC VCO, er det under dfII / sampls katalogen. Du kan lese Spectre RF brukerhåndboken for mer hjelp. For komponentvalg, er A-Mode Varactor en god enhet for variabel kondensator, den spole og aktive enheter er avhengig av hvilken frekvens din VCO arbeider på.

Jeg ønsker å bruke spiral spole å simulere LC VCO. Men jeg kan ikke bruke sin layout. Cadence viser at det ikke kan beregne maksimalt antall sving. Jeg tror jeg mister litt dyktighet filer. Kan noen hjelpe meg å løse denne feilen? Thanks

Kan du si mer detalj? Hvilke prøver som viser hvordan du kan bruke oppsettet av spiral spole? Thanks

Hei du kan starte med Razavi eller tom lee å forstå det grunnleggende, så kan du lese IEEE artikler av ali hajimiri for videre forståelse av VCO mekanismene, så kan du lese state of the art IEEE papirene VCO

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back