Legge EEPROM til PIC16F877

N

news

Guest
Andy Rubin - ojciec chrzestny systemu Android - zaprzeczył, jakoby dostęp do jego systemu dla deweloperów miał zostać ograniczony. System wciąż pozostanie otwarty dla wszystkich zainteresowanych - twierdzi.

Read more...

hei alt jeg vil legge til eksternt minne for å PIC16F877.I ha fått vite at jeg kan gjøre med I2C EEPROM. Kan NE1 fortelle meg detaljene som 1. Hvor mye eksternt minne kan en PIC16F877 støtte? 2. Hvordan kobler jeg til minne? 3. Er det noen annen måte å slove "Ikke nok RAM" Problem? Ne hjelp vil bli høyt verdsatt. Regards, Guesswho

Jeg vet ikke PIC-kontrollere, men I2C EEPROMS er vanligvis brukt til lagring av data. Fordi de har serielt grensesnitt (koblet til maskinvare eller programvare I2C port i kontrolleren), trenger du ikke å koble I2C chips i normal adresseområdet.

1. Hvis din "hukommelse" betyr RAM så jeg tror at 16f877 doen't støtter ekstern RAM eller ROM, AFAIK. 2. Hvis du bare ønsker ekstra datalagring så du kan koble opptil 8 I2C EEPROMS til I2C port. 3. Den eneste måten jeg kan tenke på er å optimalisere koden. Hvis du bruker C kompilatoren så du kanskje nødt til å leke seg med hvordan du brukte variable. Også prøve å slå på optimalisere alternativ. Hvis du ikke trenger å bruke mye minne alle på en gang så du kan kanskje bytte den til intern / ekstern EEPROM. Hvis du virkelig trenger ekstra ram og koste spiller ingen rolle så jeg foreslår at du å se på 18F serien. 18F458 kommer med 768bytes ram, og ikke koster mye mer enn 16F877 her. Fra datablad, er det nesten pin til pin-kompatibel med 16f877. Men du trenger nye verktøy for å arbeide med det.

Du må sette 16bit pekere: # enhet PIC16F877 *= 16 Dersom du allerede har gjort kan du legge I2C ram (er raskere enn EEROM), men er mer arbeid å acces i programmet.

Hei Drshoe, Hva kompilatoren støtter det? Fungerer det med Hi-Tec C? Jeg vet aldri om det trikset før. Takk for tips.

Du kan også skrive og lese internt flash program minne under kjøringen av programmet. f877 har 8Kx14bit flash-minne.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back