Leter du etter en C Compiler for PC

R

raman_engr

Guest
Hei, jeg vil ha en C kompilator for å lære seg C-språk på Personal Computer. Kan u fortelle hvor jeg kan få det fra.

Hvis du bruker en linux miljøet du kan bruke gcc (GNU C Compiler) det er en kommando kompilatoren og ikke, og IDE så eventuelle filer med C + + / C extentions kan kompileres

Codeblocks IDE er en svært kraftig IDE for ulike C / C + + kompilatorer (gcc, VC + +). Er gratis og er tilgjengelig for Windows / Linux / BSD. Svært nyttig for å sette opp egendefinerte kompilatorer (som krysser kompilatorer) og inkluderer innebygd støtte for SDCC (utmerket 8051 kompilator) og ICC. http://www.codeblocks.org

[Quote = raman_engr] Hei, jeg vil ha en C kompilator for å lære seg C-språk på Personal Computer. Kan u fortelle hvor jeg kan få det fra. [/Quote] hei gjøre u ønske det til PC-applikasjoner? eller å programmere mikrokontrollere? hvis u vil ha det til PC-programmer velge ett av de previeus SW. hvis u vil det å programmere mikrokontrollere bruke www.keile.com eller www.iar.com de r de vanligste mikrokontrollere kompilatorer også for PIC MC der r PICC kompilatoren. er godt håp om at hjelpe u:) ha en fin dag Salam Ahmed www.ig.org

Turbo C for C og Borland C for C + +. Det er også mye C compliler eksempel innebygde C Visual C + + Visual C + +. NET ,....

Prøv å laste ned Cygwin og du kan kjøre gcc fra det. Det er gratis og et kraftig miljø.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back