Leter du etter Step Attenuator utforming

C

cmosbjt

Guest
Krav: 1. MESFET brytere (merk: IKKE CMOS) 2. Trinn 0.5, 1, 2, 4, 8, 16 dB 3. Små Gjennom innskuddsdempning <1.6dB (opptil 2 GHz) <2 dB (opp til 3 GHz) 4. Båndbredde, 700MHz ~ 3 GHz eller enda høyere 5. GOD steg flathet <+ / -5% 6. Rask veksling tid (90% settling) <1uS Jeg tror dette er en veldig utfordring design, er jeg på utkikk etter en referanse design, papir, eller patent ... Eventuelle innspill er velkomne. Thanks.

Jeg har en veldig god design, men kanskje ikke gjennomførbart for deg. Dette vil arbeid over ca 1GHz, hvis du virkelig trenger det ned til 700 du kan få det, men jeg vet ikke hvor ille din innskuddsdempning ville være. Det er alt GaAs, ser på ma-com brytere de fungerer godt 1-6 GHz med 0.5 db - 1dB innsetting tap. Da vil du bytte dem har til ulike resistive strømmen skillevegger (svært enkle opp til om lag 5 GHz). for over 1GHz kan du treffer ditt preg på innskuddsdempning men ned til 700MHz ville bli vanskelig, om ikke for bryteren ganger kan du bruke elektromekaniske og dette ville være et veldig enkelt design. Gi meg beskjed hvis du ønsker en skjematisk av dette.

[Quote = b4bb4ge] Jeg har en veldig god design, men kanskje ikke gjennomførbart for deg. Dette vil arbeid over ca 1GHz, hvis du virkelig trenger det ned til 700 du kan få det, men jeg vet ikke hvor ille din innskuddsdempning ville være. Det er alt GaAs, ser på ma-com brytere de fungerer godt 1-6 GHz med 0.5 db - 1dB innsetting tap. Da vil du bytte dem har til ulike resistive strømmen skillevegger (svært enkle opp til om lag 5 GHz). for over 1GHz kan du treffer ditt preg på innskuddsdempning men ned til 700MHz ville bli vanskelig, om ikke for bryteren ganger kan du bruke elektromekaniske og dette ville være et veldig enkelt design. Gi meg beskjed hvis du ønsker en skjematisk av dette. [/Quote] Ja, send den til meg, takk

Kan jeg be deg om å ta del i forumet? Hvis ikke send til meg også.

hva om linearitet? faktisk er jeg designer en CMOS attenuator for wideband bruker, er linearitet et stort problem når høy demping er behov, for eksempel 36dB ...

På dette demping nivået det avhenger av topologi som er brukt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back