Lineære differensiallikninger Løse bruker OPAMP

R

RollingEEE

Guest
Hei, kan du hjelpe meg. Gi meg et krets diagram med opamps og passive elementer for å løse for v (t) d ³ v / dt ³ + 2 d ² v / dt ² - 4 dv / dt + 2v = U (t) hvor spenningen U (t) er gitt om noen generator . startbetingelsene gitt: v (t = 0) = 0; dv (t = 0) / dt = -2 d ² v / dt ² = 3, ved t = 0

Kanskje du kan forvandle denne gangen-domene differensial ligningen til Laplace e-domene å få systemet transfer funksjon, dvs.. U (s) / V (s) = s ^ 3 +2 s ^ 2-4s +2. Nå er oppgaven du skal utføre for å utforme et system for å realisere dette TF bruker avtive kretser. Beste hilsen! - San

kan du gi meg noen eksempel / tutorial for å implementere en slik krets?

du bør gjøre integrator, huggorm, subtrahere kretser fra opamps.

[Quote = leohart] finne urself en lineær ciruit analyse lærebok [/quote] ha ha veldig morsomt, jeg har Hayt Kemmerly Durbin, Boylstad, Coughlin og Driscol

Jeg tror du må gjøre det med integratorer, siden differensiering er ikke-kausale (dvs. at du kan ikke beregne den deriverte i sanntid). Hvis du kan stille inn startbetingelsene, og har 3 integratorer, virker det som det burde være oppnåelig. Du bør se opp noen bøker om analoge datamaskiner

Finn noe om analoge datamaskiner. Dette er en veldig gammel historie og godt kjent i 60s.

Du bør lage en tilstandsrom realisering av denne differensialligningen. Med relization hans kan du implementere det ved hjelp av bare integratorer, ormer og inverterende forsterkere. Det er alt. Jeg sender deg en kort notater om analog beregning. Jeg anbefaler en bok for mer insigth i dette emnet. Boken er lineære systemer av Kailath.

en av analoge filter Technic er state ligning som kan implementeres ved hjelp OPAMP, men du må forvandle tur ligningen til tilstandsrom ligningen Jeg tror

veksling kondensator krets kan enkelt abtain denne funksjonen.

hei ta Laplacetransformasjonen av ligningen ... u ll få domene ligningen ... dette eqation u skrive i std for n trekke coressponding passiv komponent som kondensator for 1/s...etc u ll få inntrykk av hvordan kretsen ser ut ..

ah, hvordan kan jeg laste ned den boken, er jeg interessert i ideen om analog beregning ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back