Linearizing ordinære differensiallikninger

T

thavamaran

Guest
Hi guys, im prøver å linearize en kombinert ikke-lineære ode. Jeg brukte delvis derivat, og deretter jacobian matrix, jeg har sett papir ved hjelp av state-space modell av jacobian matrise. Jeg skrånende få en skikkelig referanse på denne tilstanden-space-modell. Vedlagt er ikke-lineær Ode, delvis avledet av den ikke-lineære ode og stat-space modell av jacobian matrise. Kan noen forsterke eller forklare hvordan de fikk state-space-modell som transformasjon, er det en fiks formulering. Sorry for å spørre på denne måten fordi jeg skrånende finne noen bøker eller henvisning refererende eller forklare dette. Vennligst hjelp meg! takk!

Jeg tror tilstandsrom metoden er den enkleste en og det er diskutert i Ogata bok om lineære systemer Desidn

Hvis dette er en fysikk (engineering?) Problem ethvert forsøk på linearizing må være drevet av fysikk (engineering) av systemet .... så inntil du forklare at jeg ikke tror noen kan hjelpe. rt

Det enkelt i uansett du ser på det. Jeg vil gi tre trinn 1. Identifiser hvor mange variabler du har i hele systemet 2. Hvis en bruker Taylorrekker utvidelse av en variabel av order1. Dersom to eller flere bruk Taylorrekker utvidelse for flere variabler av order1. 3. identifisere normale variable dvs. X = X (0) + x st dx / dt = dx / dt. etter dette tre trinn u vil ha din ligningene i linearise versjon

Vel, jeg tror hvis du ønsker å vite mer om tilstanden plassen du ønsker å se denne siden: [url = http://en.wikipedia.org/wiki/State_space_ (kontroller) # Linear_systems] State plass (kontroller) - Wikipedia , den frie encyklopedi [/url], og som du kanskje har bemerket linearisering er nødvendig for denne modellen til å arbeide ... så du kan finne at bruk av Taylorrekker før han flyttet til staten plassen modell svært nyttig.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back