Mer forvirrende på Microprocessordeciding wordlength

S

srutisahoo

Guest
1: = Hvordan ordet lengden på prosessoren er avgjort?? enten ved bredden av prosessoren eller wordlength av prosessoren eller begge deler .. eller andre forhold tas i betraktning. Eventuelle andre faktorer som Program counter, Instruksjon Registor. 2: - Hvis det er 64no av totalt opcodes for en bestemt mikroprosessor enn hva som er wordlength av prosessoren?? Ingen Egentlig vil jeg fortelle u som i 8085 Dere er 256 opcodes som er 2 ^ 8 ... men 74 instruksjoner. Så hvis Dere vil bli 64 opcodes så det må være 6-bit mikroprosessor .. enten im rett eller ikke vet jeg ikke dette spørsmålet ble stilt i et intervju til me.i hv gitt denne answer.whether jeg har rett eller ikke?? jeg vet ikke .. plz hjelpe meg

Det avhenger av klassifiseringen av mikroprosessoren. Men majorly, det, avhenger av dato størrelsen som kreves for presisjon, størrelsen på minnet som kreves for søknad, og til slutt antall opcodes for gjennomføring effektivitet.

Størrelse er ikke avhengig av dataene buss eller adresse buss størrelse! For eksempel, sjekk størrelsen på bussen av data bus eller adresse buss størrelsen på ulike linje av Pentium-prosessorer! Infact .. Når du er ferdig søker etter dem ... post dem her også. Readup Brey bok for detaljer! Noen burde laste opp eBok av Brey

Selv om dette ikke er forumet til å gjøre det, og jeg har allerede denne forespørselen i mitt forrige innlegg, tror jeg srutisahoo er riktig. Jeg har Brey, men å finne det ut og ser gjennom er en smerte!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back