Merkelig fenomen med Op-Amp

S

semiconductor

Guest
Jeg implementere denne kretsen: temperaturregulator Original site: http://www.progsoc.uts.edu.au/ ~ timj / temprat / Første Dette er det differensial kretsen med Op-forsterkere.
 tempsens.gif
Jeg har loddet som den viser, alle verdier av resister er de samme som i dette bilder. Men jeg kan ikke oppnå det resultatet som angitt i dette nettstedet. Differansen forsterkeren alltid arbeid enten i metning eller i cutoff tilstand. Utgangsspenningen kan ikke svinge mellom 1,07 og 4,3 V, sender den ut 0V eller 3-4V bare. Jeg vet ikke hvorfor [/img]

Jeg har aldri brukt det, men ... Hva om i stedet for LM335 bruke en spenningskilde som er produksjon av LM335 og prøve å simulere det, får du gjøre hva du vil? Prøv det!

[Quote = djalli] Jeg har aldri brukt det, men ... Hva om i stedet for LM335 bruke en spenningskilde som er produksjon av LM335 og prøve å simulere det, får du gjøre hva du vil? Prøv det! [/Quote] Ja, jeg har brukt en spenningskilde i stedet for LM335. Jeg bruker en resistor VAR så jeg kan justere spenningen som sendes ut fra pin 8 av LM324 U8C. Men fenomenet er fortsatt den samme!

Sjekk først R4, ser det har du sammenlignende heller da forsterker. Neste ting er at beregninger på web-side om spenninger er ferdig med R12 = R13 = 47k ikke 33k.

mmm prøve driver opam ikke med bakken og 12v, prøv å bruke -12 og 12 må det ikke mye endring, men jeg har hatt noen overraskelser meg selv som jeg ikke kan forklare ennå .... Crazy opams.

Dette kan tenkes. OP AMP er latchup noen ganger når utgang er drevet "over" negative supply rail.

Hvordan kan det være en sammenlignende hvis du har negative tilbakemeldinger?? Hva kan være er at gevinsten er for mye for signalet du prøver, hvis jeg var deg jeg først endre suply til + / - 12, hvis det ikke fungerer, changfe R4 for en potentiomenter en variere gevinst til du får signal.

Ved brutt R4 du har ingen negative tilbakemeldinger og forsterker blir komparator.

Kretsen etter kombinert med andre deler fra linken er her for enkelhets skyld. I min mening, ser kretsen OK. Hvis 33k er benyttet, vil gevinsten være 220 / 33 = 6,67. Da bør du forvente å se 1.53V ~ 6.20V istedenfor 1.07V til 4.35V. Og er LM324 et enkelt forsyning OPAMP (tidligst én supply OPAMP, hevdet av Intersil). Så bør kretsen arbeide for +5 V positive og 0V negative forsyning. Jeg antar, mest sannsynlig, er det problem med tilkoblingen når overført til PCB, eller defekt componets.

Kjære medlemmer, har jeg gjort PCB for følgende kretser og jeg kan ikke ikke forklare hvorfor det ikke fungerer. Når jeg måler spenningen ved PIN 1 av LM324, viser den 3,000 V, når jeg måler spenningen ved PIN 5 av LM324, viser den 2.500V Når jeg måler spenningen ved PIN 8 av LM324, viser den 2.730V (jeg bruker denne spenning som min referanse spenning, i stedet for 2.500V som brukes i TempRAT) men når jeg måler spenningen ved PIN 6 av LM324, viser det bare 2.720V. Jeg kan ikke ikke forstå hvorfor? Det fører til Up av LM324 er forskjellig fra Un (ca 0.2V forskjellige). Jeg håper på utgang PIN 7, ville det være 1.3V (Forskjeller spenning (3.000 til 2.730) * 5 = 0,27 * 5 = 1.35V) Men akkurat, sender den ut 0V ved utgangen PIN-7. Jeg tror på grunn av forskjellen mellom FN og Up. Jeg kan ikke forstå hvorfor. Min forfall kommer snart og jeg trenger din hjelper, urgely! Takk på forhånd!

I din siste skjematisk fra "TEMPSENS.JPG" the R7 motstand er galt conected! Det må være conect til PIN 6 av CI, (på den negative input). For ikke å Vref.

Jeg jobber litt med op forsterkere, og min erfaring er at du ikke trenger å bruke lm324 for DC, cos dette op amp har en veldig stor offset. Hvis du endrer denne op amp for en annen en, vil du ha det du overvære.

Din schematics tempsens.jpg hvis det er riktig tegnet er feil. OP Amp U4B er koblet som komparator ikke som en forsterker! Sammenlign originale skjemaer med tempsens og du vil finne forskjellen.

[Quote = Borber] Your schematics tempsens.jpg hvis det er riktig tegnet er feil. OP Amp U4B er koblet som komparator ikke som en forsterker! Sammenlign originale skjemaer med tempsens og du vil finne forskjellen. [/Quote] Jeg tror ikke det. Resultatet er forskjellen mellom tempsens og volref, og forskjellen er multiplisert med (R2/R1) til å produsere resultatet. Som det fremgår av Semi, er multiplikasjon faktor 5, og resultatet ville være 5 * (VSens-Vref) Men i virkeligheten gjør han ikke får dette resultatet. Men jeg vet ikke hvorfor!

[Quote = halvleder] Kjære medlemmer, har jeg gjort PCB for følgende kretser og jeg kan ikke ikke forklare hvorfor det ikke fungerer. Når jeg måler spenningen ved PIN 1 av LM324, viser den 3,000 V, når jeg måler spenningen ved PIN 5 av LM324, viser den 2.500V Når jeg måler spenningen ved PIN 8 av LM324, viser den 2.730V (jeg bruker denne spenning som min referanse spenning, i stedet for 2.500V som brukes i TempRAT) men når jeg måler spenningen ved PIN 6 av LM324, viser det bare 2.720V. Jeg kan ikke ikke forstå hvorfor? Det fører til Up av LM324 er forskjellig fra Un (ca 0.2V forskjellige). Jeg håper på utgang PIN 7, ville det være 1.3V (Forskjeller spenning (3.000 til 2.730) * 5 = 0,27 * 5 = 1.35V) Men akkurat, sender den ut 0V ved utgangen PIN-7. Jeg tror på grunn av forskjellen mellom FN og Up. Jeg kan ikke forstå hvorfor. Min forfall kommer snart og jeg trenger din hjelper, urgely! Takk på forhånd [/quote] For Semeiconducter: Jeg hadde det samme problemet tre år siden. Pls vente, vil jeg gi deg svar så raskt som mulig. Jeg husker ikke akkurat nå fordi det skjedde for lenge siden. Men jeg tror kanskje vi kan bruke LM741 med spenning V + og V-.

Husk å sammenligne tempsens kretsen og kretsen i første halvledere innlegg. Forskjellen er åpenbar. I første krets Vref er tilkoblet via 33k motstand til tilbakemeldinger motstand og snu inngangen på op amp. I tempsens Vref er koblet til invertere innspill og dermed tilbakemeldinger motstand spiller ingen rolle, så op amp er koblet som komparator og kretsen må fungere som halvledere vanskeligheter har blitt beskrevet.

HI, tror jeg at R7 er galt. I teorien, inngang strøm av op-amp lik null. Slik at spenningen på pin 6 vil være ~ Vref. Som den samme som spenningen på pin 5 er 2.5V (delt på motstand netword R4 og R5). Dersom forskjellen beetwin pin5 og pin6 er-0.2V. Deretter Vout bli 0V. Du må koble R7 med pin6. Tror du som meg? Cuong

Du har rett. I forbindelse som i tempsens der R7 direkte kobles produksjon av U4B og Vref spiller det ingen rolle i feedback loop og er redundant. Fordi Vref er praktisk koblet til pin6 (svært lav inngang strøm U4B) R4, R5 og U4B (det har veldig stor gevinst) elementer danner en sammenlignende der en millivolt inngangsspenning til op amp får den til å mette. Circuit i graner innlegget er korrekt og fungerer korrekt. Circuit i tempsens er absolutt galt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back