Modbus Plus - Ethernet Converter

S

swilly

Guest
Noen som vet om eksisterer andre Modbus Plus til Ethernet-omformer fra hverandre av modulen som er solgt av Schneider? (Er veldig dyrt, og veldig stort! Synes en datamaskin!)

Du kan bygge din egen. 1-Modbus pluss protokollen er gratis, massevis av kilden og kode i C. 2-Bruk en mikrokontroller med SPI buss (PIC, atmel.I brukt motorola hc12 siden easeir til implemet og feilsøke modbus ting.) 3-Bruk PIC 28J60 SPI - Ethernet grensesnitt chip. (jeg gjorde ikke prøve denne delen.) Hvor mye penger Schneider selger den? Kan vi være rik, hvis du selger og om jeg produserer:)

Takket være deg. Kan du sende meg Modbus Plus protokoll? Jeg fant ikke det.

Oops, jeg tenkte på modbus pluss så Modbus TCP. Å tilgi meg, søkte jeg modbus pluss og foud noen spec som info på lenkene nedenfor: www.modicon.com / techpubs / pdf / plangde.pdf www.sksct.fi / Downloads / mb_plus . pdf www.eecs.umich.edu/ ~ modbus/documents/PI_MBUS_300.pdf Jeg kunne ikke finne noen kildekode relatert til modbus pluss. Men folk sier at det er ganske like Modbus RTU. Men jeg kunne ikke finne noen eksakt spec. Så endrer første trinn av mitt første innlegg som: 1-Lots of kilden og kode i C for Modbus men modbus pluss virker mer spesifikke. Beklager ..

for modbus specificaton se www.modbus.org for Modbus slave eller master (simulering) programvare bruke www.modbustools.com for simulering av UART (COM) i PC-bruk Virtual Serial Port Driver programvare (søk i gioogle), slik at du ikke trenger å ha ekte hardware. for PC-siden kan du finne mange bruksområder og kilder i Delphi.

Hi! se eller søke i B & B Electronics de har Modbus - har Ethernet Converter Wintech Software en MNetSvr er et Windows-program som fungerer som en Modbus til TCP / IP gateway ModSim Windows Application simulerer slave slutten av Modbus protokollen. bye

Code:
 Wintech Software har MNetSvr er et Windows-program som fungerer som en Modbus til TCP / IP gateway ModSim Windows Application simulerer slave slutten av Modbus protokollen.
Noen url?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back