MOSFET motstander trenger hjelp ....

H

hornhunter

Guest
Hei respektive medlemmer av forumet, har jeg ett problem og håper at noen her kan hjelpe meg å løse det. Mitt problem er om automotive Mosfet motstand / regulator for vifte motor til Mercedes E-klasse. Denne motstanden er død. Jeg er interessert hvilken type MOSFET motstand er det og er det en erstatning for det. Formålet med det døde en er å regulere hastigheten på viften. Den har 4 kontakter. Jeg vil laste opp bildet. Hjelp av anykind er velkommen. Takk alle. Jeg vet at jeg ikke sa mye, spør hva som er viktig. Vet ikke hvordan du finner denne delen blant tusenvis elektroniske komponenter.

Hei, Hvordan du bestemt at dette er for turtallsregulering? M. Pathma

Er du sikker på at dette er en motstand? Jeg tror du ser på MOSFET selv. MOSFET er Metal Oxide Semiconductor Felt Effect Transistor. Men mange folk sier MOSFET transistor. Dette MOSFET er trolig drevet som et helikopter til å lage strøm pulser som fartskontroll viften. Dessverre var denne modulen mest sannsynlig en tilpasset del for Mercedes. Vanligvis er disse modulene inneholder flere MOSFETs parallelt festet til en metallplate som heatsink og deretter dekket med epoxy for fuktighet tetning og å hjelpe til med varme.

Registeret er blåser kontroll module.Advise du endrer en ny beacause det er vanskelig å endre den elektriske komponentene i blåseren kontrollmodulen. Selv om du åpner modulen kan finne det kunne ødelagt den for å endre MOSFET i modulen.

Thanks folkens ... Dere er alle Wright, så jeg må gi en stor sum penger for det ... Jeg er sikker på at det er brukt for viftehastighet reguleringen ...

[Quote = hornhunter] Thanks guys ... Dere er alle Wright, så jeg må gi en stor sum penger for det ... Jeg er sikker på at det er brukt for viftehastigheten reguleringen ...[/quote] Hvis denne modulen er feil, og du må uansett gjennom den bort, og har du tid, og deretter åpne denne modulen. Hvis det er vanskelig epoxy i den, bare varme den og trekke ut akkurat som Arkeolog gjør, varme igjen hvis det blir kjølig. Når alle komponentene er utsatt (Hvis dette modulene inneholder mange komponenter), kan du sjekke hvilken er defekt. ENJOY!

Ja, det er vanskelig epoxy på innsiden. Jeg har akkurat lært at det ikke er MOSFET, men bipolar, i en Darlington konfigurasjon, noen fyr fortalte meg på MercBenz forumet vil jeg laste opp bilde av en del litt senere ...

Jeg tok Awarapunshee råd og dette er hva jeg har funnet nedenfor. Den inngang er koblet til metallplaten, og utgang sammen med 2 kontroll kontakter står på noe sånt motstand plater, og når du ønsker å øke hastigheten på viften spenningen på denne kontrollen pins er droping og viften fartsovertredelse. Denne utgangen conector er grunnen for viften og +-kontakten er koblet direkte til viften.

Det jeg antar er, er denne enheten ikke kan repareres. Siden ingen diskrete komponenter for tjenesten er tilgjengelig.

Må være enig med deg ... Vurder dette temaet stengt. Takk fyrene for all hjelp ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back