Multi Pic Programmer 5V2

A

aadhyatm

Guest
Jeg har laget en multipic programmerer 5 V2, siden jeg er en nybegynner jeg ikke vet hvordan de skal kontrollere, er det virker eller ikke, jeg bruker iCprog og bruke maskinvare innstilling til JDM, er OS WinXP Spenning målt på serieport er ca 10,9, Når jeg prøver å lese Device 16F72, synes det hele er vellykket, men kontrollerer etter write svikter, er også programmerer oppdaget hell av picpgm. Også er jeg forvirret om OSCAL?? Eksperter Vennligst hjelp. Ckt er festet

Jeg fikk det samme problemet tidligere og jeg hadde få det riktige svaret fra disse forum vennligst sjekk trådene du skal få. [COLOR = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- Post lagt på 17:22 ---------- Forrige innlegg var ved 17:19 ---------- [/size] [/color] se disse trådene http://www. edaboard.com/thread202875.html

Jeg har laget en multipic programmerer 5 V2, siden jeg er en nybegynner jeg ikke vet hvordan de skal kontrollere, er det virker eller ikke, jeg bruker iCprog og bruke maskinvare innstilling til JDM, er OS WinXP Spenning målt på serieport er ca 10,9, Når jeg prøver å lese Device 16F72, synes det hele er vellykket, men kontrollerer etter write svikter, er også programmerer oppdaget hell av picpgm. Også er jeg forvirret om OSCAL?? Eksperter Vennligst hjelp. Ckt er festet Noen ganger icprog mislykkes i noen systemer .... du kan bruke winpic800 ..... Jeg bruker samme programmerer og dens fungerer bra ..... dette programmerer fungerer bare i Windows XP og eldre versjoner av Windows ..... og kan ikke brukes i bærbare datamaskiner .... som laptop ikke kan gi 13.5v for programmering ..... Her er programvaren koblingen prøve dette ..... det fungerer .... [Url = http://www.ddrservice.net/download/Software/programmators/winpic800.zip.html] Last ned winpic800.zip - Software programmators winpic800 [/url]

Noen ganger icprog mislykkes i noen systemer .... du kan bruke winpic800 ..... Jeg bruker samme programmerer og dens fungerer bra ..... dette programmerer fungerer bare i Windows XP og eldre versjoner av Windows ..... og kan ikke brukes i bærbare datamaskiner .... som laptop ikke kan gi 13.5v for programmering ..... Her er programvaren koblingen prøve dette ..... det fungerer .... [Url = http://www.ddrservice.net/download/Software/programmators/winpic800.zip.html] Last ned winpic800.zip - Software programmators winpic800 [/url]
Jeg tror mitt problem er knyttet til spenningsnivå , ikke programvare, hadde jeg prøvd winpic800 også, er spenningsnivået Jeg får 10,9 v på pinne 3 med hensyn til pin 5 og under programmering ca 11.6V på pin 1 og pin 9 av ZIF-kontakten, er du rett i at laptop ikke vil fungere (Jeg målte bare 5,6 VDC på min Dell E5500) dermed klarte jeg en gammel desktop. Er det noen trening for å heve VPP i denne kretsen?? thannara123 kan du vennligst gi meg DB9 forbindelse pinout for denne kretsen. Jeg har loddet en DB9 hunn men fulgte DB9 hann pinout, Er det riktig?? og til slutt må du bekrefte verdien av D6 (Se vedlagte krets), i programmerer din, har jeg sett noen kretser på internett ved hjelp 8.2v zener. men jeg har brukt 6,2 V. Tusen takk for svar. : Smile:

Hei! her er DB9 hunn pinout
64_1306128865.gif

Jeg tror mitt problem er knyttet til spenningsnivå, ikke programvare, hadde jeg prøvd winpic800 også, er spenningsnivået Jeg får 10,9 v på pinne 3 med hensyn til pin 5 og under programmering ca 11.6V på pinne 1 og pin 9 av ZIF-kontakten, er du rett i at laptop ikke vil fungere (jeg målte bare 5,6 VDC på min Dell E5500) dermed klarte jeg en gammel desktop. Er det noen trening for å heve VPP i denne kretsen?? thannara123 kan du vennligst gi meg DB9 forbindelse pinout for denne kretsen. Jeg har loddet en DB9 hunn men fulgte DB9 hann pinout, Er det riktig?? og til slutt må du bekrefte verdien av D6 (Se vedlagte krets), i programmerer din, har jeg sett noen kretser på internett ved hjelp 8.2v zener. men jeg har brukt 6,2 V. Tusen takk for svar. : Smile:
Jeg tror ikke du har noen problemer knyttet til spenningsnivå ... Hvis det var da du ikke kan lese noe spenning større enn 9V ..... Jeg tror problemet ditt er med DB9 forbindelsen du har gjort .... hvis du har brukt den kvinnelige typen så du må følge pin diagram av samme .... Jeg foreslår at du sjekke koblingene igjen ... takk

hva er din faktiske problemet nå. har du byttet brenner programvare vennligst bruk ponyprog [url = http://www.lancos.com/prog.html] PonyProg -. Serial enhet programmereren [/url] I kretsen min, hadde jeg ikke gjort DB9 i programmerer side taked ledning og koblet til pc throgh en DB9 kvinnelig pin. hvordan fikk du gjort ditt pcb, det hjemmelaget er? hvis ja bør du sjekke forbindelsen ved hjelp av multimeter? all tvil blir drøftet jeg tidligere mentiont tråder takk

Takk for svar, beklager forsinkelsen, som jeg er et nettsted ingeniør litt tid er det vanskelig å styre fritiden for hobby, vil kontrollere og poste resultatet innen 1 uke, beklager igjen.

Beklager for forsinkelsen venner, sjekket krets og fant at en tilkobling av 6,2 V zener var åpen, fikset det, og nå får fikset VPP 14,5 V uten 18F2550 installert, men med 18F2550 er det å falle til 10,0 v, også uten enhet når jeg prøver initialisere programmerer på grensesnitt kategorien (Winpic av DL4YHF), er det alltid vellykket men det alltid mislykkes med pic i ZIF-kontakten.

Så som du bruker en 28 pin PIC (18F2550) du trenger for å plassere den i riktig posisjon .... bare sjekk den ic stilling .....

Sorry for å være for sent, demetal jeg søkte nettet for enheten stillinger, men fant en ingen pin å bli plassert på en ikke pin av ZIF, var jeg prøver å blinke PICKIT to firmware på 18f2550 og fikk det gjort fra en av min venn, fullførte klone og det fungerte bra, tilføyde 2 EEPROM for PTG funksjonalitet og det fungerte også, nå prøver jeg å lese 24C64 EEPROM i S7 200 PLC fra Siemens, å gjenopprette sin passord, vil legge ut oppdateringer etter suksess, takk til alle mine venner for hjelpe.

vennligst sjekk PCB loddetinn side for tørre lodding, hårfestet sprekker i spor etc med en analog multimeter da i IC-Prog programvare først få maskinvaren innsjekking gjort som OK

Jeg prøvde å lese Atmel 24C512 EEPROM loddet på en veroboard bruke selvlaget PICKIT 2 klone, var skrift ok lesning var ok selv kontrollen var ok, men da prøvde å lese samme EEPROM om bord, PICKIT rapportert at read EEPROM er vellykket, men det var alt null i hex-fil, hadde noen erfaring med å lese eeprom please hjelp.

Jeg har laget en multipic programmerer 5 V2, siden jeg er en nybegynner jeg ikke vet hvordan de skal kontrollere, er det virker eller ikke, jeg bruker iCprog og bruke maskinvare innstilling til JDM, er OS WinXP Spenning målt på serieport er ca 10,9, Når jeg prøver å lese Device 16F72, synes det hele er vellykket, men kontrollerer etter write svikter, er også programmerer oppdaget hell av picpgm.
Evnen til å lese, men ikke skrive er en klar indikasjon på feil spenningsnivåer, spesielt Vpp: De PIC16F72 Programmering krav til spenning: Den PIC16F72 krever to programmerbare strømforsyninger, en for VDD (2.0V til 5.5V) og den andre for VPP av 12.75V til 13.25V. Begge forsyninger bør ha en minimum oppløsning på 0.25V. [URL = "http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/39588a.pdf"] PIC16F72 FLASH Memory Programmering Spesifikasjon [/URL]

Takk Bigguru som jeg hadde samlet en PICKIT 2 klone, og det fungerer på min laptop dvs. ikke behov for gammel desktop som starter bare i 3 eller 4 forsøk og bytte av ram slots, derfor var jeg ikke konsentrere seg om multi pic programmerer, men som du har gitt din dyrebare tid til å svare meg, vil jeg surly sjekke at i en dag eller to kan være lengre siden det er en smerte å starte det gamle skrivebordet.

Jeg tror du bruker PICKIT 2 klone fra Palma blogg .... Jeg tror det kan ikke programmere Atmel kontrollere ....

Skjematisk festet over ble endret av meg og pin 6 av 18f2550 var koblet til 6-pin hunn header via en 330 ohm motstand, så jeg laget en annen plate som har en Atmel 24C512 montert som per tilkobling gitt i readme-fil av PICKIT to frittstående applikasjon, deretter Jeg prøvde å lese og skrive, og det fungerte OK, men da jeg prøvde å lese på 24C512 ombord (Siemens S7 200 PLS) klarte ikke å lese en gang hex filen inneholder noe søppel og annen gang det viser all null. Styrets Bildet er festet

Du kan ikke lese / skrive SEEPROM mens den er om bord. Det er mange påvirkninger fra de omkringliggende elektronikk. DESOLDER den SEEPROM og gjøre adapter eller lodd ledningene til pluggene til chip og lese / skrive det.

Takk Zasto men som jeg har ikke verktøy for SMD eller erfaring i Desoldering SMD, vil jeg forlate det og ta hjelp fra en profesjonell som vet å DESOLDER SMD, derimot takk til alle dere som hadde gitt din dyrebare tid. vil legge resultatet når den er ferdig.

Sorry for sent svar, ingen framgang i lesing EEPROM ennå, men jeg prøvde å få min Multi pic programmerer jobber, som per min vurdering min laptop serieporten ikke ga meg nok spenning og min gamle PC ga problemer i oppstart, jeg funnet seriell port booster på [url = http://www.qsl.net/eb4eqa/serial_booster/serial_booster.htm] bærbar datamaskin Serial Port Strøm Booster [/url] mens du søker og erstattet MAX205 med to MAX232 og Caps (Ckt vedlagt) . og etter lodding kretsen og testing ser det ut til at spenningen er nå greit, nå får jeg 14,5 V VPP på tomgang, og 13,0 -13,5 når PIC settes inn, Under lesing / writin / verifisere VDD er mellom 5.2 til 5.9 V, men verifisere alltid mislyktes, jeg har prøvd, er det nødvendig å koble pin 5 av sub-d til chassis?, kan noen vennligst lede meg til en prosedyre for testing av data og klokke linjer, jeg har bare en DMM :-( Takk for alle svar

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back